Coś się kończy… kampania RPO WL 2007-2013

Coś się kończy… kampania RPO WL 2007-2013

Vena Art przygotowała i zrealizowała kampanię podsumowującą Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego na lata 2007-2013.

Przeciętny mieszkaniec Lubelskiego często nie zdaje sobie sprawy, że tak wiele pozytywnych zmian w miejscu, w którym żyje, zaszło dzięki inwestycjom z RPO. Typowy „every man” – człowiek pracujący, posiadający rodzinę i aktywnie spędzający czas, tak jak większość mieszkańców ma świadomość, że do Polski, w tym na Lubelszczyznę, trafiają fundusze unijne. Jednak duża liczba programów, tysiące realizowanych projektów rozłożonych w dłuższym czasie, utrudnia jednoznaczną identyfikację, czyją zasługą jest nowoczesna droga, którą jedzie do pracy, lotnisko, czy ulubiony teatr. Docenia te zmiany, ale codzienne obowiązki nie pozwalają na dokładnie przyjrzenie się ich genezie. Ta sytuacja pewnego dnia się zmienia dzięki okularom, które trafiają nie tylko do niego. Okulary RPO Glass – wykonane w technologii druku 3D – pokazują poszerzoną rzeczywistość, przybliżając tym samym co zostało zrealizowane w ramach RPO WL.

Drukowanie RPO glass w technologii 3D

Spot oparty jest na koncepcji jednego dnia z życia bohatera, pokazanego w subiektywny sposób (kamera przez większość spotu ogląda świat jego oczami). Dzień ten, wypełniony zwykłymi zawodowymi i rodzinnymi obowiązkami, w zasadzie nie różniłby się od innych, gdyby bohater nie oglądał świata przez specjalne okulary. To one nadają kontekst otoczeniu, wzbogacają bohatera o informacje o rzeczywistości, w której funkcjonuje i uświadamiają, że tak wiele rzeczy, z których codziennie korzysta, powstało dzięki przemyślanym inwestycjom z Regionalnego Programu Operacyjnego. Okazuje się, że w każdej kluczowej dziedzinie życia środki z RPO umożliwiły rozwój.

Co ważne, bohater symbolizuje praktycznie każdego z mieszkańców województwa. Od pierwszych scen spotu widać, że poszerzające rzeczywistość, budujące świadomość, symbolizujące nowoczesność i nową wiedzę okulary nie są przeznaczone tylko dla niego. Otrzymuje je każdy. Każdy może je założyć, zdobyć taką samą wiedzę i podzielić się nią z innymi, stając się tym samym świadomym ambasadorem miejsca, w którym żyje.

obejrzyj spot

zobacz making of

Kreacja swoim charakterem ściśle nawiązuje do spotu kinowego, w którym bohater dzięki niezwykłym okularom dostrzega pewne informacje i uświadamia sobie, że tak wiele rzeczy, z których korzysta na co dzień, powstało dzięki wsparciu Regionalnego Programu Operacyjnego. Projekt billboardu przedstawia te same okulary, dzięki którym odbiorca otrzymuje informację na temat środków przeznaczonych na wybrany obszar RPO. Jednocześnie kluczową rolę odgrywa w tej kreacji hasło promocyjne – „Zobacz”. Niesie ono ze sobą bardzo ważny przekaz, wezwanie, aby samemu zobaczyć korzyści ze zrealizowanych projektów.

„Dzień z Google Glass” Na Placu Litewskim w Lublinie ustawiony został namiot. Animatorki ubrane  w charakterystyczne, wykorzystane w innych elementach kampanii, niebieskie okulary sprawdzały wiedzę Lublinian o RPO WL. Każdy mógł założyć okulary Google Glass i skorzystać z funkcji, jakie oferuje ta technologia – zobaczyć otaczającą rzeczywistość w wersji rozszerzonej.

 

Zobacz relację z wydarzenia

MEDIA W KAMPANII

Czas realizacji: luty – listopad 2014 roku
Telewizja regionalna: spot 45 sek. emisje przez miesiąc w TVP Lublin
Radio: 6 wersji spotu, 1500 emisji w mixie 30-sekundowych spotów radiowych emitowanych przez miesiąc (Radio Lublin, Radio Złote Przeboje Lublin, Radio Złote Przeboje Zamość, Radio Eska Lublin, Radio Eska Zamość)
Działania w ramach portalu Facebook: 8 miesięcy, 6 sond, 5 aplikacji konkursowych, setki postów i tysiące komentarzy
Działania w ramach serwisu YouTube: liczba odsłon spotu: 100 tys. użytkowników z woj. Lubelskiego, liczba pełnych obejrzeń na poziomie 40 tys.
Outdoor: 250 nośników w całym województwie lubelskim
Mailing tradycyjny: plakaty, które zawisły we wszystkich urzędach w woj. lubelskim
Kino: kampania kinowa w całym województwie
Sampling: 80 000 gadżetów
Landing page: www.rpo.lubelskie.pl/kampania2014
Event „Dzień z Google glass”

KAMPANIA W LICZBACH 

Osobokontakty ZAŁOŻENIE VS. REALIZACJA
Kampania kinowa – działania ON Screen założona widownia 120 000 131 579
Kampania kinowa – działania OFF Screen ilość materiałów do samplingu 160 000 160 000
Kampania TV zasięgi estymowane w oparciu o dane TVP INFO/Lublin 250 000 250 000
Reklama na portalu YouTube założony / osiągnięty wskaźnik odsłon spotu i making of 100 000 368 523
Outdoor zasięg estymowany o oparciu o panel  OKO 3.0 850 000 945 891
Mailing tradycyjny założenie, że plakat zobaczy 20 osób 180 000 196 560
Kampania radiowa zasięg na podstawie badań Radio Track MillwardBrown SMG/KRC 290 000 317 000
Landing Page założona/zrealizowana liczba wejść na www 500 3052
Niestandardowe działanie – Event założony wskaźnik – liczba uczestników którzy wezmą udział w Evencie 500 1 000
Facebook zasięg w oparciu o liczbę użytkowników ze wskazanych miejscowości 276 760 494 000
2 227 760 2 867 605

SUKCES!

  • 128,7% zrealizowanego zasiągu – przeszło 100 000 więcej zrealizowanych osobokontaktów niż założono
  • pozytywna ocena kampanii w mediach oraz brak negatywnych komentarzy
    w mediach pisanych i elektronicznych
  • bardzo wysoka zauważalność kampanii – szczególnie BB zarówno w Lublinie jak i w całym województwie
  • pozytywny oddźwięk w stosunku do kampanii podczas eventu „Dzień z Google Glass”
  • wybrane zostały bardzo dobre czasy antenowe w kampanii telewizyjnej, to mimo małej liczby emitowanych spotów wygenerowało wysoki wskaźnik zetknięcia odbiorców z reklamą telewizyjną kampanii
  • elementem, który niewątpliwie miał pozytywny wpływ na rozpoznawalność kampanii była jej spójność kreacyjna i wizerunkowa
  • wysokie zaangażowanie zostało osiągnięte poprzez wykorzystanie social media
    i aplikacje konkursowe oraz sondy

Project Manager: Joanna Lecka

Kreacja graficzna: Mariusz Jurkowski
Social media: Jacek Lipski
Działania w internecie: Michał Korba
Mediaplanner i zakup mediów: Aneta Jurczykowska

Spot „Sam zobacz” – 30 sek.
Produkcja: Dom Produkcyjny Vena Art
Producent Wykonawczy: Joanna Lecka
Scenariusz: Norbert Rudaś, Anna Rzucidło
Reżyseria: Andrzej Jachim
Zdjęcia: Grzegorz Filipiak
Asystent kamery: Mikołaj Kępiński
Oświetlenie: Bartek Gburek, Mikołaj
Montaż: Paweł Wierzchowski
Korekcja barwna: Paweł Wierzchowski
Muzyka i sound design: Michał Zaniweski
Animacje: Piotr Waszczyński
Kierownik planu: Marcin Kulczycki
Make-up: Renata Jóżwik
Asystent planu: Michał Sikora i „Taki jeden”, który nie chce podać nazwiska
Obsada: Piotr Gajos, Nina Skołuba-Uryga, Jolanta Rosa, Magdalena Bocianowska, Wojciech Piwowarski, Maksym Mulak

Making of
Zdjęcia: Marcin Mściszewski, Paweł Śliwiński
Montaż: Marcin Mściszewski