Czas na Radom. Kampania teaserowa dla E. Leclerc

Czas na Radom. Kampania teaserowa dla E. Leclerc

W nocy z 14 na 15 kwietnia 2014 r. na ulicach Radomia pojawiło się 12 wielkich zegarów. Z niewiadomego powodu wskazówka każdego z nich wskazywała „15”. Nikt z mieszkańców nie domyślał się, kto rozstawił zegary i dlaczego. Rozpoczęło się odliczanie do 2 maja, kiedy zagadka miała zostać rozwiązana. Wielkimi krokami zbliżał się… Czas na Radom.

Wielkie śledztwo
Oprócz tajemniczych zegarów w mieście zauważono również 15 zagadkowych billboardów.

W lokalnej telewizji „Dami” i kinie „Helios” pojawiło się mroczne video…

…a na skwerkach i alejkach miasta – przedziwne budziki.

Mieszkańcy zaczęli rozmawiać o zegarach, a temperaturę dyskusji podgrzała odzewa, która dotarła do lokalnych mediów. Wysłał ją człowiek rzekomo stojący za całym zamieszaniem. Przedstawiał się jako Wielki Zegarmistrz.

Wielki Zegarmistrz rzucił wyzwanie mieszkańcom Radomia. Był pewien, że nikt nie odgadnie kto stoi za całą akcję. Na początku rękawicę podnieśli dziennikarze.

Chwilę później do głosu doszli mieszkańcy. Blog oraz fan page „Wielkiego Zegarmistrza” przeżywały prawdziwe oblężenie. Opublikowano ponad 1500 komentarzy, a fan page zdobył w krótkim czasie ponad 6 tys. fanów.

Najbardziej zaangażowani odkrywcy raz po raz tworzyli kolejne hipotezy. „Radom stolicą Polski”, „Radom opuszcza województwo mazowieckie”, „Otwarcie linii tramwajowych w mieście”, „Przywrócenie służby wojskowej w Radomiu”, „Launch nowoczesnej platformy mediowej”, „Dni Radomia”, „Zakłady Łucznik”, „Otwarcie fontann”, „Pierwsze loty na nowym lotnisku” – domysłom nie było końca. Niektórzy dopatrywali się również podobieństw kolorystycznych do logo Ruchu Palikota.

Wszystkie powyższe hipotezy miały jedną cechę wspólną. Były błędne. Ich autorzy przekonali się o tym 2 maja!

Czas na Radom i… wszystko jasne
Drugiego maja, punktualnie o godz. 11:00, kurtyna opadła. Koniec z tajemnicami! Organizatorem akcji „Czas na Radom” okazał się być radomski E. Leclerc świętujący 15-lecie obecności w mieście. Wystartowała druga część kampanii, a Wielki Zegarmistrz mógł udać się na zasłużone wakacje.

Przez kolejne 5 miesięcy, od maja do września, w radomskim Leclercu trwała wielka loteria. Co miesiąc klienci mogli wygrać nagrodę główną oraz 15 nagród dodatkowych. Ponadto co tydzień organizowano dla nich specjalne eventy tematyczne.

 

By podtrzymać zainteresowanie na Facebooku, podjęto decyzję o jednorazowym ściągnięciu Wielkiego Zegarmistrza z wakacji. Na krótką chwilę powrócił do Radomia, by ogłosić konkurs „Czas na Twoją Akcję”. W ramach konkursu mieszkańcy Radomia zgłaszali swoje pomysły na realizację ciekawych projektów w mieście, jury wybrało 10 najlepszych, a następnie zorganizowano internetowe głosowanie. Projekt, który otrzymał największą ilość głosów od mieszkańców, otrzymał od radomskiego E. Leclerc fundusze na jego realizację.

Podsumowanie kampanii
Sukces kampanii teaserowej „Czas na Radom”, jaką agencja Vena Art, wymyśliła, zaplanowała i zrealizowała dla radomskiego E. Leclerc, wynikał z połączenia kreatywnego pomysłu, odwołującego się do patriotyzmu lokalnego, oraz pełnego zaskoczenia adresatów działań.

Niezwykle istotnym elementem była również pełna synergia wykorzystanych narzędzi i kanałów komunikacji, zarówno tradycyjnych (spot telewizyjny, billboardy, materiały BTL, gazetki sklepowe, działania PR) jak i internetowych (materiały video publikowane na You Tube, fan page i kampania reklamowa na Facebooku, strona internetowa akcji oraz blog Wielkiego Zegarmistrza) oraz niestandardowych (wielkie zegary oraz małe budziki w przestrzeni miejskiej).

Kampania „Czas na Radom” była kolejnym przykładem skuteczności filozofii marketingu taktycznego, która stanowi ideę przewodnią agencji Vena Art. Do jej realizacji wykorzystaliśmy doświadczenie zdobyte w trakcie przeprowadzania akcji „Szybko Zleciało” dla lubelskiego E. Leclerc.