Czy wiedzą można zarazić się jak wirusem?

Czy wiedzą można zarazić się jak wirusem?

Wszystko zaczęło się od teasera.  Na początku całej kampanii, czyli w październiku 2012 r. na Facebooku pojawił się nowy profil o tajemniczej nazwie „Zarażeni Wiedzą”. W pierwszej fazie na fanpage’u publikowane były interesujące informacje dot. wiedzy, nauki i inteligencji.

Treści „urzędowe” nie muszą być nudne

Z czasem stało się jasne, że cała sprawa dotyczy innego wirusa – wirusa PO KL, czyli Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Program PO KL promowany był przez Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego z ramienia Województwa Lubelskiego. Informacje dotyczące tej inicjatywy przygotowywane były w dość nietuzinkowy sposób – tak, by maksymalnie wykorzystać potencjał i zdolności naszych followersów. Wszystko po to, by pokazywać obszary, które mogą być skutecznie wspierane z wykorzystaniem Funduszy Europejskich.

W ramach kampanii informacyjnej powstał również film, który emitowany był w regionalnych mediach:

Startowaliśmy od zera, przygotowując, wdrażając i analizując przyjętą strategię komunikacji. Ta okazała się strzałem w dziesiątkę, angażując wokół profilu prawie 11 tysięcy fanów z obszaru województwa lubelskiego.

Profil Zarażeni Wiedzą to przykład tego, że informowanie można skutecznie łączyć z zabawą. Siłą rzeczy, z czasem charakter fan page’a  Zarażeni Wiedzą nieco się przekształcił, jednak dalej stanowi źródło informacji o najnowszych wydarzeniach związanych z naszym województwem, Funduszami Europejskimi i związanymi z nim konkursami.