Dedykowane aplikacje B2B to także marketing

Dedykowane aplikacje B2B to także Marketing

eProfit

eProfit to program lojalnościowy klientów firmy Tradis. Sama mechanika działania programu lojalnościowego jest klasyczna. Klient kupujący produkty na Halach C&C i w tzw. Serwisie zbiera punkty, które następnie może wymienić na nagrody. Integralną częścią serwisu jest platforma internetowa za pośrednictwem której użytkownicy mogą sprawdzić swój aktualny stan punktów oraz zamówić nagrody. Platforma została uruchomiona w połowie 2007 roku wraz z uruchomieniem samego programu.Jak bardzo zmieniły się technologie oraz same zachowania internautów od tamtego czasu nikomu nie trzeba tłumaczyć, ale to nie wszystko zmieniły się również oczekiwania naszego klienta (Tradis ) co do samego funkcjonowania platformy.

Od czego zacząć

Ponieważ platforma działa już wcześniej pracy nie zaczynaliśmy od zera, pierwszym etapem prac była lista rzeczy, którą należało poprawić w nowym serwisie. Tradis przedstawił wiele elementów, które mogły by usprawnić codzienne administrowanie platformą od strony CMS-a, klienci którzy na co dzień korzystają z serwisu dorzucili do tego czego oni potrzebują w serwisie, a my dołożyliśmy jeszcze do tego kilka nowych funkcjonalności, które w naszym odczuciu poprawiłyby funkcjonowanie platformy zarówno od strony klienta jak i panelu CMS. Wniosek był jeden – serwis musi zostać postawiony od nowa.

Pierwsze kroki czyli funckjonalności i makietowanie

Przy tak skomplikowanej i rozbudowanej platformie jaką jest eProfit kluczem do dobrej realizacji projektu jest dokładna specyfikacja. Wspólnie z klientem w trakcie kilkunastu sesji networkingowych tworzyliśmy specyfikacje funkcjonalne kolejnych modułów, oraz interaktywne makiety przyszłego serwisu i panelu administracyjnego. Z racji specyfiki klienta i serwisu jedynym słusznym rozwiązaniem było dedykowane oprogramowanie.

Makiety systemy administracyjnego i serwisu dla użytkowników

Coś przyjemnego dla oka czyli obrazki

Na bazie przygotowanych makiet designerzy stworzyli dwie odmienne szaty graficzne, które następnie zostały poddane badaniu wśród przyszłych użytkowników serwisu.

Na bazie zwycięskiego projektu przygotowane zostały płaskie projekty kluczowych podstron.

Kilka wybranych projektów graficznych

Programowanie

Po ustaleniu pełnej specyfikacji, zespół programistów i developerów przystąpił do wdrażanie wcześniejszych ustaleń. Zamknęli się w swoich jaskiniach i klepali, cięli i stylowali aby serwis mógł ujrzeć światło dzienne.

Programowanie to nie koniec

Osobom które nie realizowały tak dużego projektu internetowego mogło by się wydawać , że skoro serwis już fizycznie istnieje to jest to koniec pracy… niestety dopiero teraz praca się zaczęła wyszukiwanie bugów, testowanie różnych aplikacji i funkcjonalności, to dopiero orka na ugorze.

Zaprośmy finalnych userów

Po wyeliminowaniu wszelkich niedociągnięć serwisu do grupy testerów wewnętrznych agencji i firmy Tradis dołączyła wyselekcjonowane grupa Beta testerów, która faktycznie zaczęła korzystać z nowego serwisu – wszystkie operacje zakup nagrody etc. były odnotowywane przez system.

Beta testy spowodowały wiele zmian w gotowym już serwisie. Część funkcjonalności zaprojektowanych na makietach okazało się zbędnych cześć wymagało różnych usprawnień.
1 maja 2011 serwis www.eprofit.tradis.com.pl ujrzał światło dzienne. Aby ułatwić nowym użytkownikom poruszanie się w nowym serwisie przygotowaliśmy dla nich specjalny Video przewodnik, dzięki któremu można w pełni zaznajomić się z nowym serwisem.

Niby koniec ale wcale nie

Od uruchomienia serwisu wciąż udoskonalamy serwis wprowadzając nowe funkcjonalności i aplikacje ostatnio była to gra zręcznościowa dzięki której użytkownicy mogli ustrzelić dodatkowe punkty.