Jak kształtować wizerunek marki?

Jak kształtować wizerunek marki?

Żeby wyróżnić się w gąszczu konkurencji nie wystarczą przypadkowe i nieskoordynowane działania. W ramach niestandardowej kampanii promocyjnej wysłaliśmy kilkunastu firmom przesyłkę, która w niezupełnie dosłowny sposób tłumaczy arkany kształtowana wizerunku marki. Co w niej było?

Zestaw do kreowania wizerunku zawierał:

  • 10 nasion eukaliptusa cytrynowego
  • doniczkę
  • pałeczkę nawozową
  • ziemię doniczkową
  • instrukcję uprawy

Co uprawa kwiatów ma wspólnego z prowadzeniem marki?

Firma, która w świadomy i unikalny sposób kreuje swój wizerunek, jest jak roślina, która potrafi wybić się spośród otaczającej ją flory. Być może jest bardziej kolorowa, może wyższa, albo ma wyjątkowe kształty lub wyjątkowy zapach? Ważne, że zawiera choć jeden wyróżnik, dzięki któremu od razu zwracamy na nią uwagę. W lesie, dżungli czy na łące o takim efekcie decyduje przypadek. W biznesie jednak nie lubimy oddawać się przypadkowi. Dlatego istnieje marketing ze wszystkimi swoimi zawiłościami. Każda organizacja ma przy sobie grupę „botaników” pielęgnujących jej wzrost rozpoznawalności – zarząd, dyrektorzy ds. marketingu, pracownicy, partnerskie agencje – wszystkie te osoby/podmioty dokładają cegiełkę do tej uprawy lub wręcz odwrotnie – świadomie lub nieświadomie ją zaniedbują.

Takie przemyślenia natchnęły nas do spisania kilku uniwersalnych „botanicznych” zasad na dobry wzrost marki. Jakie to były rady? O tym dowiedzą się tylko Ci, którzy posiadają nasz zestaw. Sądząc jednak po liczbie nowych kontaktów, które pozyskaliśmy dzięki akcji, nasze porady przynoszą dobre owoce.