„Wejdź na wyższy poziom” oczami Account Managera

„Wejdź na wyższy poziom” oczami Account Managera

Przez ostatnie dwa miesiące w naszej Agencji królowała muzyka 8 bitowa i pixelowe grafiki. Każdy pracownik Vena Art zaprzyjaźnił się z grami komputerowymi – a niektórzy mówili, że taka praca to zabawa. Ale zacznijmy od początku… przetarg na kampanię promocyjno-informacyjną podsumowującą realizację POKL 2007-2013.

Widmo przetargu i burzy

Kiedy ogłoszony zostaje przetarg na pracowników pada blady strach – duże kampanie to wyzwanie, ale także krew, pot i łzy. Najważniejsza jest koncepcja kreatywna i tutaj ma miejsce burza, nie jedna, ale kilka – czasami z piorunami. Burze mózgów – to na nich spotyka się dział kreacji i dział graficzny w celu wygenerowania pomysłów kreatywnych na kampanię. Zazwyczaj musimy spotkać się kilka  razy, przeanalizować potrzeby  jakie zgłasza Klient i w ich kontekście wygenerować pomysły. Tym razem nie było tak ciężko, angielskie hasło Level Completted, podsumowujące okres programowania POKL 2007-2013, szybko pojawiło się na spotkaniu i na jego bazie opracowaliśmy całość koncepcji kreatywnej – forma stylizowanej na 8 bit gry komputerowej.

Badamy, szukamy…

Nam podoba się stylistyka pixelowej gry komputerowej retro – zdecydowanie. Musieliśmy sprawdzić czy taka forma będzie odpowiadała również określonej w wytycznych grupie docelowej. To etap, którego nie możemy pominąć w swojej pracy. Zawsze trzeba poddać, nawet najlepsze według nas pomysły, pod osąd potencjalnych odbiorców. To jest pierwszy moment stresu – czy się spodoba, czy nie spodoba. Spodobało się – ten pomysł przedstawiamy w ofercie do przetargu.

Papierologia…

Niestety w praca agencji reklamowej to nie same przyjemności – w przypadku przetargów musimy bardzo dokładnie przeanalizować i opracować całą dokumentację. Przygotować szczegółowe kosztorysy , media plany oraz harmonogram działań. Często jest tak, że terminy są bardzo napięte – nie inaczej było w przypadku kampanii „Wejdź na wyższy poziom”.  Ale udało się – dokumenty złożone, przetarg wygrany – teraz pozostaje „tylko” zrealizować  plan.

Szybko ale na najwyższym poziomie…

Po wygraniu przetargu zawsze mobilizujemy wszystkie działy do pracy – kreatywny, graficzny, produkcja, media. Wszystkie działania koordynuje jeden Account Manager.  I tak przy kampanii Wejdź na wyższy poziom pracowało 19 osób. Przygotowaliśmy: spot telewizyjny, dwa spoty radiowe, 9 reklam prasowych, broszurę reklamową, ulotkę reklamowa, plakaty, 9 imprez na terenie całego województwa, obsługiwaliśmy FanPage na Facebook’u, wysłaliśmy mailing do  100 000 mieszkańców Lubelszczyzny, zorganizowaliśmy konkurs, konferencję prasową i pełny wachlarz działań PR.

15 grudnia – ostatni dzień kampanii, ale nie naszej pracy :)

Teraz przed nami napisanie raportu, przeprowadzenia badań podsumowujących kampanię i analiza tego co zrobiliśmy.

Podsumowanie działań

nowych fanów na Facebooku

obejrzenia spotu na YouTube

emisji spotów w TVP Lublin

emisji spotów radiowych w 5 stacjach

historie ludzi, którzy skorzystali z POKL

wydrukowanych materiałów promocyjnych

emisji artykułów prasowych

wysłanych mailingów