Ciepły wizerunek – Thermoval odświeżony!

Do grona klientów Vena Art dołączył Thermoval S.A. Zadaniem Vena Art stało się odświeżenie wizerunku firmy i nadanie nowego, nowoczesnego charakteru, odzwierciedlającego pozycję firmy na rynku. Przeprowadziliśmy lifting logotypu, przeobrażeniom poddane zostały materiały firmowe oraz linie opakowań. Powstała nowa, bardziej funkcjonalna strona internetowa. Wznowiona została komunikacja z klientami Thermovala poprzez media społecznościowe i inne narzędzia Internetowe. 

Akcenty w komunikacji są stawiane na korzyści, funkcjonalność, nowoczesność produktów i design, a wszystko utrzymane w formule content marketingu. Trendu, w ramach którego firma przygotowuje takie treści jakich poszukują użytkownicy. O tym czym szczegółowo zajmuje się Thermoval czytaj na końcu materiału!

Po pierwsze badania

Współpracę rozpoczęliśmy od indywidualnych wywiadów pogłębionych (IDI) z klientami z segmentów – B2B, B2B2C oraz B2C. Ich zadaniem było pogłębienie wiedzy o procesie zakupu oraz lepsze poznanie respondentów. Pozwoliło m.in. na dotarcie do emocjonalnych i motywacyjnych wzorów ich zachowań.

Celem badania było ustalenie procesu podejmowania decyzji o zakupie grzewczych urządzeń elektrycznych, powiązania ich zakupu z instalacją urządzeń fotowoltaicznych oraz konsumpcji mediów. W efekcie powstał katalog oczekiwań konsumentów oraz rekomendowanych działań i kluczowych zmian w istniejących narzędziach wykorzystywanych do kontaktów z klientami.

Thermoval to korzyści i wartości zawarte w doświadczeniu marki

Budowanie wizerunku marki to przede wszystkim przypisanie określonych wartości do nazwy i symbolu firmy. Thermoval w kontakcie z otoczeniem kładzie nacisk nie tylko na produkty, ale przede wszystkim na korzyści dla klientów. Główne wartości jakie oferuje Thermoval to: komfort i wygoda klientów dzięki zapewnieniu ciepła i przytulności, brak problemów związanych ze skompletowaniem systemów grzewczych dzięki solidności, doświadczeniu i kompleksowym rozwiązanym oraz poczucie bezpieczeństwa dzięki temu, że jest solidną firmą działającą na ryku od wielu lat. Dodatkowo Thermoval to merytoryczny partner, z ogromną wiedzą i możliwością doradzania klientom.

https://thermoval.pl/

Baza wiedzy czyli content marketing, storytelling i cybersemantyka w służbie Thermovala

Firma Thermoval chce się dzielić swoją wiedzą i doświadczeniem na temat elektrycznego ogrzewania, wokół którego narosło wiele mitów. Dlatego też na nowej stronie pojawiła się sekcja „baza wiedzy” w formie bloga, gdzie można znaleźć rzetelne informacje, rady i instrukcje o tej tematyce opracowane przez ekspertów firmy. Do budowania relacji z klientami i zainteresowanymi tematyką ogrzewania elektrycznego zaprzęgnięty został content marketing, przekazy ubrano w formułę storytellingową, z pieczołowitością budując treści z wykorzystaniem cybersemantyki.

Dziś, w dobie powszechności krótkich komunikatów opartych na tekście (haśle) i obrazie, potrzebne są narzędzia takie jak właśnie cybersemantyka. Uwzględnia ona odrębne zasady procesów neurofizjologii i percepcji słowa pisanego w sieci internetowej. Percepcja e-komunikatów rządzi się własnymi, odmiennymi prawami i to właśnie e-komunikacja, jako obecnie najpowszechniejsza forma w przekazach Thermovala była przedmiotem szczególnego doskonalenia. Zastosowanie tej techniki dało możliwość świadomego konstruowania przekazu – pod kątem wiarygodności, sugestywności, wzmocnionych określoną i możliwą do kontrolowania emocjonalnością. Zmienia się zatem wizerunek firmy, natomiast wysoka jakość produktów i komplementarność proponowanych rozwiązań pozostają bez zmian.

Przekaz i ścieżka doświadczeń klienta

Thermoval w komunikacji z klientem wykorzystuje tzw. Model Implantów Psychodynamicznych (MIP), który polega na tym, że  odbiorca sam dochodzi do oczekiwanych przez nadawcę komunikatu konkluzji. MIP polega m.in. na przygotowaniu w tekstach i komunikatach przymiotników charakteryzujących cechy jakie marka chce zbudować. Budowanie wizerunku to proces dużo bardziej złożony niż tylko obecność w wyszukiwarkach. W procesie tym bardzo ważna jest ścieżka doświadczeń klienta. Kontakt z marką nie będzie efektywny, jeśli klient nie będzie miał jej świadomości i przypisanych do niej wartości.

Na przykład dzięki ujednoliceniu symboliki, nazewnictwa, kolorystyki, stylu i zachowaniu spójnego i uporządkowanego systemu przekazu Thermoval będzie osiągał znany w psychologii efekt torowania (primingu). Zjawisko torowania, aktywuje neuronalne sieci skojarzeniowe w mózgu, przyczynia się do skrócenia czasu reakcji i „naprowadzenia” na właściwe, pożądane dla nas wnioski. Tłumacząc z „psychologicznego na polski” pokazanie produktu ujednoliconego pod kątem przekazu pomaga „poprowadzić” mózg odbiorcy w jego kierunku i sprawić, że produkt ten będzie dla odbiorcy znajomy i akceptowalny. Ma to również wpływ na jego pozytywną ocenę i skłonność do polecenia produktu. Oczywiście taki proces jest możliwy tylko wtedy jeśli marka dysponuje sprawdzonymi, niezawodnymi rozwiązaniami i produktami, w przeciwnym wypadku można narazić się z kolei na wzmocnienie zjawiska dysonansu pozakupowego.

Strona internetowa z nowymi ciekawymi funkcjonalnościami 

Strona www.thermoval.pl  posiada wszelkie funkcjonalności jakich oczekują konsumenci. Została oparta na najbardziej popularnym systemie zarządzania treścią WordPress 5. Wykorzystuje m.in. technologie — HTML5, CSS3, Bootstrap 4, JavaScript / ECMAScript. Została zabezpieczona przed potencjalnymi infekcjami, atakami hakerskimi i botami internetowymi wykorzystującymi formularze online do wysyłania zarządzającym stroną spamu.

Strona jest w pełni responsywna – płynnie adoptuje się, w zależności od szerokości ekranu oraz jego orientacji. Zadbaliśmy również o kompatybilność ze wszystkimi nowoczesnymi przeglądarkami internetowymi, w tym Safari / iOS Safari dla systemów operacyjnych Apple — macOS / iOS. Została dostosowana do wyświetlaczy (ekranów) wysokiej rozdzielczości.

Na szczególną uwagę zasługują dwa aspekty w architekturze strony: funkcjonalny konfigurator rozwiązań do ogrzewania elektrycznego, który podpowiada jakie technologie i produkty zastosować do ogrzania danego pomieszczenia oraz integracja oferty z API systemu sprzedażowego i magazynowego jakim dysponuje Thermoval, co bardzo usprawnia pracę działu handlowego.

https://thermoval.pl/konfigurator-oferty/

Social media Thermovala – reaktywacja

Media społecznościowe wykorzystywane w kampanii to: Facebook, LinkedInYouTube. Profile przeszły proces dopasowania do odświeżonej identyfikacji a całość materiałów jest prezentowana w formule branded content.

Na profilach w myśl filozofii content marketingu można znaleźć wiele interesujących treści tj.: informacje o produktach Thermoval, wpisy informacyjno-edukacyjne o szeroko pojętym ogrzewaniu elektrycznym i jego cechach, o tym jak z niego korzystać, jak montować itp., materiały eksperckie – polecanie artykułów własnych oraz innych eksperckich raportów/materiałów wartych polecenia, informacje o wydarzeniach w firmie – udziałach w targach/konferencjach/kongresach, informacje o osiągnięciach/produktach/z życia firmy czy też informacje lifestylowe nawiązujące do tematyki ciepła, komfortu, technologii etc.

Key visual – Thermoval w nowych szatach

Niewątpliwie key visual (KV) jest głównym motywem marki łączącym w sobie zarówno obraz jak i przypisane w message house przekazy, które powtarzane są w różnych kombinacjach w większości materiałów reklamowych marki. Nie jest zaskoczeniem, że w KV Thermovala stosujemy połączenie wizerunkowych zdjęć ludzi w sytuacjach pokazujących ciepłą atmosferę, komfort, wygodę, radość wraz z eksponowaniem produktów i treści wskazujących na funkcjonalność ich użytkowania. Warto zwrócić uwagę, że w reklamach oprócz eksponowania odświeżonej wersji logotypu widać motyw graficzny prezentujący „falę” z przedłużoną prostą linią. Nawiązuje on symbolicznie do mat grzewczych, kabli, czy ikony grzejnika.

Opakowania w nowej odsłonie i kampania w mediach

Przeobrażeniom uległy również opakowania – na bazie analiz i badań powstały 3 linie opakowań skierowane do różnych segmentów rynku.

Relaunch marki wymaga szerokiej publiczności i dotarcia do niej z klarownym przekazem. W kampanii nie mogło zabraknąć mediów branżowych – tradycyjnych i Internetowych działań reklamowych w mediach spoełcznościowych, SEO, kampanii w wyszukiwarkach czy w punktach styku z klientem w postaci materiałów POS.

Czym zajmuje się Thermoval?

Firma Thermoval to pionierzy oraz eksperci rynku produktów ogrzewania elektrycznego zarówno dla budownictwa mieszkaniowego, jak i obiektów przemysłowych. W ich ofercie można zaleźć następujące grupy produktów:

Filozofię i strategię firmy oraz jej pozycję najlepiej definiuje wypowiedź Anny Skalskiej, CEO Thermoval SA.

Jako jeden z pionierów i liderów rynku produktów ogrzewania elektrycznego ciągle dopasowujemy się z ofertą do Klientów. Pewność i doświadczenie wynikające z ponad 20-letniej obecności na rynku zaowocowało tysiącami sprzedanych produktów i zrealizowanych z sukcesem projektów. Niewątpliwie pozwoliło nam to na opracowanie dopasowanych rozwiązań pod kątem użyteczności, a przede wszystkim bezpieczeństwa i korzyści dla użytkowników. Klient oczekuje, że zastosowane rozwiązania zapewnią ciepły i przytulny dom, wygodę i komfort użytkowania. Dzisiejszy rynek to nie tylko produkty, ale również sposób kontaktu, komunikowania oferty oraz dostarczania informacji przydatnych klientowi.