Inżynier z Lublina

Inżynier z Lublina

Realizacja tego zlecenia to przykład – jak powinno wyglądać każde zlecenie związane
z projektowaniem graficznym. Prześledźmy je krok po kroku:

Brief

To podstawa rozpoczęcia prac graficznych. Politechnika Lubelska zgłosiła się do nas z bardzo precyzyjnymi wytycznymi i świetnie przygotowanym briefem. Klient krótko scharakteryzował nam sytuację wyjściową i obecną identyfikację uczelni i wydziałów, grupę docelową, cele, które chce osiągnąć, mocne strony marki oraz środki przekazu. Nazwa marki „Inżynier z Lublina”to również świadomy pomysł klienta, który my dostaliśmy za zadanie przekuć w kreację słowno-graficzną: logo marki, piktogramy siedmiu stref kształcenia oraz layouty reklam ubrane w historie inżynierów z Lublina.

Projektowanie

W zawody ruszyli równocześnie dwaj graficy, ponieważ chcieliśmy mieć dwa różne spojrzenia na markę, a klientowi zaprezentować lepszą kreację. Jak się okazało stworzyli takie projekty, że nie byliśmy w stanie odrzucić żadnej z propozycji i zostawiliśmy Klientowi ten ciężki orzech do zgryzienia. Nie było łatwo, szala przechylała się raz na jedną raz na drugą stronę, aż w końcu pod ciężarem długich analiz wskazany został kierunek prac graficznych. Finalnie wybrana została koncepcja określona roboczo – prestiżową.

wstępna koncepcja

wstępna koncepcja

System identyfikacji wizualnej

Wybrana koncepcja została usystematyzowana w postaci SIW. Oprócz podstawowych informacji na temat kolorystyki, czcionki, zasad budowania logo oraz piktogramów, opracowane zostały scisłe zasady tworzenia materiałów promocyjnych.

Karty systemu identyfikacji wizualnej

Key Visual oraz copywriting

Każda ze stref kształcenia zyskała swój key visual – portret i zdjęcie obrazujące zawód oraz dopełnienie obrazu, czyli historię postaci – Inżyniera z Lublina. Historie zbudowaliśmy tak, by młody człowiek stający przed wyborem studiów mógł zobaczyć w nich siebie i poczuć, że Politechnika Lubelska może mu pomóc w realizacji pasji, zdobycia pewnego zawodu, a równocześnie pozwoli przeżyć studia tak, by wspominać je z łezką w oku.

Key Visual

Rozwiązania graficzne

W ramach linii kreatywnej „Inżynier z Lublina” powstały projekty, które już niebawem ujrzą światło dzienne w postaci informatora, ulotek, billboardów, ścianki wystawienniczej,
czy strony internetowej.

Autor koncepcji „szalonej”: Piotr Dziurian
Autor koncepcji „prestiżowej”: Marcin Kozidrak
Copywriter: Anna Rzucidło