Sekret lubelskiej jakości

Sekret lubelskiej jakości

Kampania informacyjno – promocyjna Marki Lubelskie

W ramach kampanii informacyjno – promocyjnej Marki Lubelskie, realizowanej na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego, wykorzystane zostaną różnorodne narzędzia komunikacji marketingowej, które łączyć będzie wspólny koncept kreatywny ukazujący w sposób oryginalny i symboliczny kluczowy zamysł projekt

Punkt wyjścia tworzonej kampanii

Jakość postrzegana przez konsumentów to obecnie jeden z najważniejszych czynników sukcesu rynkowego. Budowanie przewagi w tym zakresie wymaga poszukiwania pewnej unikalności oraz rozwiązań niedostępnych dla innych. Regiony posiadając swoje bogate dziedzictwo stanowią nieoceniony zasób i inspirację dla lokalnych producentów. Zdolność właściwego wykorzystania tego potencjału wymaga jednak wyjątkowych umiejętności oraz wiedzy. Kluczem jakości lubelskich produktów jest właśnie szacunek do tradycyjnych osiągnięć regionu i mądrość związana z umiejętnym ich łączeniem z najnowocześniejszymi zdobyczami techniki. W tym tkwi sekret lubelskiej jakości lub też, z drugiej strony, mamy do czynienia z jakością w udoskonalonej formie.

Spot telewizyjny

Przyjemny obraz, zwolnione tempo ujęć i nastrojowa muzyka wprowadzą widza w opowieść o narodzinach czegoś niezwykłego. Historia toczy się w jednym z zakładów produkcyjnych na Lubelszczyźnie. W nowoczesnym, sterylnym otoczeniu, wśród techników i inżynierów pojawia się ktoś szczególny – gospodyni w stroju ludowym. Tajemniczy gość instruuje pracowników, przekazuje im sekret receptury znany w jej rodzinie od pokoleń. Oni zaś notują z uwagą, starając się zrozumieć jego istotę i przełożyć zdobytą wiedzę na wielkoskalową produkcję przy jednoczesnym zachowaniu „duszy” przepisu. Pod czujnym okiem głównej bohaterki, która dyryguje całym zakładem, ludzie w białych strojach z precyzją odtwarzają wiekową formułę. Gospodyni jest surowym recenzentem ich pracy. Ocenia wyrób, który powstał na linii produkcyjnej… i uśmiecha się z satysfakcją, gdy widzi, że znalazła godnych następców. Wyrobowi będącemu efektem współpracy nadany zostaje symbol najwyższej jakości produktu regionalnego – Marka Lubelskie. Po pozytywnej ocenie pracy zespołu ekspertów gospodyni może zakończyć szkolenie i… opuszcza linię produkcyjną na segwayu. Ostatnia scena symbolizuje szacunek do tradycyjnych osiągnięć regionu oraz mądrość związaną z umiejętnym ich łączeniem z najnowocześniejszymi zdobyczami techniki. W tym tkwi sekret lubelskiej jakości.

Zdjęcia do spotu zrealizowano na terenie Spółdzielni Mleczarskiej „Bieluch” w Chełmie, jednego z laureatów poprzednich edycji Marki Lubelskie. Charakterystyczny obraz uzyskano dzięki zastosowaniu kamery Red One z matrycą Mysterium X, która zapisywała obraz o jakości 3K z szybkością 50 klatek na sekundę (normalna prędkość zapisu wynosi 25 klatek), dzięki czemu uzyskano płynny efekt zwolnionego tempa ujęć.

30 – sekundowy spot promujący Markę Lubelskie zagości m.in. na ogólnopolskiej antenie TVN, kanałach tematycznych TVN, TVP, Polsat i Discovery oraz w pakiecie kanałów Atmedia, który obejmuje m.in. stacje AXN, Planete, Zone Europa czy Fox Life.

Zdjęcia z planu

making of

Pozostałe realizacje

Główny motyw scenariusza spotu stał się podstawą kreacji całej kampanii. Budząca sympatię, pełna werwy gospodyni jeżdżąca segwayem i przekazująca swoją wiedzę naukowcom oraz inżynierom zagości w największych portalach informacyjnych: WP, Onet, Interia, Gazeta, na billboardach na terenie województwa lubelskiego i nośnikach citilight w największych centrach biurowych w Łodzi, Katowicach, Krakowie, Poznaniu, Trójmieście, Warszawie oraz Wrocławiu. Uzupełnieniem kampanii outdoorowej będą nietypowe akcje ambientowe, w trakcie których osoby przebrane w stroje bohaterów, jeżdżąc na segweyach po centrach handlowych zlokalizowanych w miastach, w których przewidziano reklamę biilboardową, informować będą o założeniach projektu oraz rozdawać słodkie upominki. Ponadto, głos głównej bohaterki kampanii usłyszeć będzie można w spocie emitowanym w Radio Lublin.

W ramach kampanii informacyjno – promocyjnej uruchomiono nową stronę internetową Marki Lubelskie (www.marka.lubelskie.pl), powstał także fan page projektu na Facebook’u. W celu lepszego wykorzystania funkcjonalności portalu społecznościowego, fun page wzbogacony został o dodatkowe zakładki poświęcone promocji poszczególnych produktów wyróżnionych logotypem Marki Lubelskie oraz aplikację konkursową umożliwiającą zdobycie cennych nagród.

Nowy logotyp, System Identyfikacji Wizualnej

Zmianie uległ dotychczasowy logotyp projektu Marka Lubelskie, który dostosowany został do powszechnie znanej „elki” – znaku marki województwa lubelskiego.

Zmodyfikowany logotyp Marki Lubelskie przedstawiać będzie kod paskowy wpisany w ustawiony pod odpowiednim kątem znak „L”. Pojemność symboliczna znaku
w nowatorski i wyrazisty sposób podkreśla charakter projektu, a tym samym nie ogranicza się do wybranej branży. Ukazanie kodu kreskowego, powszechnie kojarzonego z identyfikacją produktów oraz nowoczesnością, w awatarze „L” zapewni jednoznaczną identyfikację funkcji znaku i aspektu miejsca pochodzenia, zaś stylizowany na cyfry kodu napis „Marka Lubelskie” dodatkowo wzmacniają przekaz. Co więcej, intrygujące ustawienie znaku pod pewnym kątem posiada dodatkowe znaczenie tworząc symbol znacznika wyboru.

Za realizację kompleksowej kampanii wizerunkowej Marki Lubelskie odpowiedzialne jest konsorcjum Synergia Sp. z o.o. oraz Vena Art Sp. z o.o., które posiadają wieloletnie doświadczenie w przygotowywaniu i przeprowadzaniu przedsięwzięć promocyjnych dla miast, regionów i przedsiębiorstw.

Produkcja: Dom Produkcyjny Vena Art Sp. z o.o.
Producent: Andrzej Jachim
Scenariusz i reżyseria: Norbert Rudaś, Andrzej Jachim
Zdjęcia, color grading: Arkadiusz Żyłka
Asystent kamery: Maciej Sowilski
Oświetlenie: Tomasz Kowal, Jakub Burakiewicz, Łukasz Tulus
Gaffer: Przemysław Brynkiewicz
Jazda kamerowa: Mariusz Penkala, Jarek Bajer
Muzyka: Mariusz Ostański
Montaż: Paweł Wierzchowski
Compositing, color grading i animacje: Michał Skuła
Scenografia: Anna Rzucidło
Asystenci planu: Michał Iwanina, Bartek Kurys
Fotografia, make up: Joanna Gołąb
Making of: Waldemar Michalski
Obsada: Główna rola – Nina Skołuba-Uryga, pozostałe role – Bożena Dragun, Aleksandra Ogłaza, Małgorzata Lachowska, Jacek Dragun, Tomasz Bielawiec, Mariusz Budkowski
Tagi: Marka Lubelskie, Kampania informacyjno- promocyjna, Vena Art, Synergia, logotyp, materiały, spot,