Vena Art o żywności ekologicznej

Vena Art o żywności ekologicznej

Od kwietnia realizujemy kampanię promocyjną klastra Dolina Ekologicznej Żywności. Rozpoczęły się już działania w prasie oraz odbyło się pierwsze EKOFORUM. 18 maja odbyła się również ogólnopolska konferencja prasowa.

64 000 ulotek z informacją o klastrze Dolina Ekologicznej Żywności oraz jego członkach trafiło do odbiorców w kilku województwaw Polski Wschodniej. Ulotki zostały zainsertowane do prasy na Lubelszczyźnie – „Dziennik Wschodni”, Podlkarpaciu – „Nowiny” i Podlasiu – „Echo dnia”. Komunikat oprócz podstawowych informacji o klastrze DEŻ przekazywał także informacje o tym jakie różnice występują pomiędzy żywnością ekologiczną i konwencjonalną, oraz jak je rozróżnić na sklepowej półce. W ulotce opisane zostały także wszystkie firmy i instytucje zrzeszone w klastrze wraz z zaznaczeniem danych kontaktowych.

Wyemitowane zostały artykuły w Wysokich Obcasach – jednym z najbardziej poczytnych pism opiniotwórczych nie tylko dla kobiet i kwartalniku Dziecko, który czytany jest przez osoby, dla których bardzo ważne jest to co jedzą ich dzieci i one same.

Rozpoczęliśmy pracę nad kampanią internetową, z którą na pewno niebawem się zetkniecie.

Odbyło się już pierwsze EKOFORUM w Klementowicach. Przed nami kolejne 20 maja w Rzeszowie oraz 24 maja w Lublinie. Poniżej nasi prelegenci.

18 maja w Centrum Prasowym Polskiej Agencji Prasowej odbyła się ogólnopolska konferencja prasowa pod tytułem „O wyższości ekologicznej żywności…”. Konferencja cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem. Akredytowano niemal 50 dziennikarzy.

W wyniku konferencji już tego samego dnia w kilkunastu portalach internetowych ukazał się materiał prasowy. Eksperci, którzy wystąpili na konferencji dr Krzysztof Jończyk, dr Jarosław Stalenga i Andrzej Jachim udzielili szeregu wywiadów m.in. dla Pierwszego Programu Polskiego Radia, Telewizyjnej „Jedynki”, „Pulsu Biznesu” czy portalu „gotuj.pl”.

 

Skąd tak duże zainteresowanie?

Przygotowując materiały konferencyjne szczególnie ważne było, aby pokazać potencjał jaki tkwi w ekologicznej produkcji spożywczej. Klaster Dolina Ekologicznej Żywności doskonale wykorzystuje wszystkie elementy przewagi.

  • Coraz większa świadomość konsumentów dotycząca ekożywności.
  • W Polsce od 2004 roku powierzchnia użytków rolnych i liczba gospodarstw EKO wzrosła 4 krotnie – ta liczba wciąż rośnie.
  • Wzrost obrotów na rynku EKO od 2000 r. to 207 %.
  • Chęć integracji rolników ekologicznych i podjęcie wspólnych działań mających na celu wzmocnienie ich siły rynkowej.
  • Chęć rozwinięcia sieci dystrybucji przez producentów.
  • Dobre zachodnioeuropejskie wzorce.
  • Moda na bycie EKO.
  • Chęć zdobywania wiedzy o trendzie EKO.
  • Realizowana kampania promocyjna, która za zadanie ma edukowanie społeczeństwa.

Tę przewagę podkreślamy także w całości koncepcji promocji.