Antyweb wspólnie z Vena Art promują Lubelską Wyżynę IT

Antyweb wspólnie z Vena Art promują Lubelską Wyżynę IT

25 lutego wspólnie z dziennikarzem prestiżowego, ogólnopolskiego serwisu technologicznego Antyweb odwiedziliśmy dziewięciu przedstawicieli środowiska IT w Lublinie. Specjalnie zaplanowany roadshow to element działań promocyjnych projektu Lubelska Wyżyna IT, którą realizuje Vena Art na zlecenie Miasta Lublin.

Serwis Antyweb należy do jednego z najbardziej popularnych portali traktujących o nowoczesnej technologii. Miesięcznie odwiedza go 500 tysięcy unikalnych użytkowników, którzy generują prawie dwa miliony odsłon. Wspólnie z redaktorem Konradem Kozłowskim wybraliśmy się na całodniowy roadshow. W jego trakcie, dziennikarz spotkał się z przedstawicielami biznesu, instytucji otoczenia biznesu, miasta oraz uczelni. Zaproszeni goście opowiadali o różnych tematach związanych z sektorem IT w Lublinie. W rezultacie powstanie cykl artykułów w stylu live-blog, na których Czytelnicy Antyweb będą mogli poznać najciekawsze historie związane z Lubelską Wyżyną IT.

Koncepcja roadshow została wybrana nieprzypadkowo. Vena Art specjalizuje się w przeprowadzaniu kampanii o charakterze content marketingu. Ten rodzaj marketingu polega na budowaniu ważnych i atrakcyjnych treści dla danej grupy odbiorców. To z kolei buduje długotrwałe relacje i zaangażowanie z obu stron. Każdy z rozmówców, z którym miał okazję porozmawiać dziennikarz Antyweb przekazał wiele unikatowych informacji, z których można byłoby stworzyć kilkanaście artykułów. Każdy z nich, w znaczący sposób przybliży Czytelnikom z całej Polski czym jest LWIT.

Początek Roadshow

Pierwsze miejsce, do którego udaliśmy się wspólnie z Konradem Kozłowskim z Antyweb to Lubelski Park Naukowo-Technologiczny. Dzień rozpoczęliśmy od spotkania z Tomaszem Małeckim, prezesem zarządu LPNT. Tomasz Małecki opowiadał, jaka jest rola Instytucji Otoczenia Biznesu w ekosystemie Lubelskiej Wyżyny IT. Podpowiadał, jak studenci mogą zacząć swoją przygodę z IT oraz gdzie mogą szukać wsparcia. Wyjaśniał również, jak zamienić pomysł w start-up.

Roadshow

Tomasz Małecki z LPNT opowiada o roli Instytucji Otoczenia Biznesu w LWIT

Następnie spotkaliśmy się z Maciejem Manieckim, inwestorem, który pomagał w tworzeniu wielu firm działających w Lublinie w branży IT. Maciej Maniecki opowiedział, jak studiując w Warszawie zdecydował się na powrót do Lublina by stworzyć jedną z pierwszych firm IT w regionie – Safo. Mówił o początkach firmy Solet i WebChilli i o inwestycji w 15 startupów. Podpowiedział, jakie specjalizacje w branży są najbardziej przyszłościowe i w co warto zainwestować swoje pieniądze.

Roadshow_12

Maciej Maniecki tłumaczył, w co warto zainwestować pieniądze.

Kobiety w IT

Z Lubelskiego Parku Naukowo-Technologicznego pojechaliśmy do biurowca przy al. Witosa, gdzie czekała na nas programistka Izabela Karkocha. Izabela założyła Kodografię, która specjalizuje się m.in. w kodowaniu stron internetowych. Opowiedziała o roli kobiet w lubelskim IT oraz udzieliła porad dla początkujących kobiet w branży.

Roadshow_25

Izabela Karkocha opowiada o cyklicznych spotkaniach, jak Czwartek Social Media 

Kreatywność i pasja

Kolejny przystanek to niemal centrum Lublina. Do nowej siedziby Makerspace Lublin przy ul. Żmigród 10 zaprosił nas Robert Wciseł wraz z Marcinem Grochulskim. Dziennikarz Antyweb poznał urządzenia, z których skorzystać może każdy chętny, który przyjdzie do Makerspace. Robert Wciseł zaprezentował też najnowsze projekty z wykorzystaniem ręcznie zbudowanych drukarek 3d.

Roadshow_38

Robert Wciseł pokazuje własnoręcznie zbudowaną drukarkę 3d

Podróżując przez centrum Lublina odwiedziliśmy również nowy Wydział Matematyki Fizyki i Informatyki UMCS. Mateusz Kozłowski, szef Studenckiego Koła Naukowego Informatyki UMCS opowiedział, co dają koła naukowe dla studentów oraz dlaczego warto do nich dołączyć. Pokazując m.in. roboty wymieniał najciekawsze projekty IT realizowane przez lubelskie uczelnie.

Roadshow_42

Mateusz Kozłowski pokazuje zbudowanego przez koło naukowe robota

Następny etap road show z Antyweb to wizyta w wybranych lubelskich firmach działających w branży IT. Jest ich bardzo dużo, dlatego wspólnie z Wydziałem Strategii i Obsługi Inwestorów UM Lublin, wybraliśmy najbardziej charakterystyczne miejsca. Pierwszym z nich jest Mobica, która mieści się przy Al. Racławickich 8. Karol Stefański, który w firmie odpowiada m.in. za rekrutację, opowiedział o początkach firmy w Lublinie, dlaczego Mobica wybrała właśnie nasze miasto oraz jakich pracowników potrzebuje. 

Praca w LWIT

Roadshow_47

Karol Stefański z firmy Mobica opowiada o planach firmy na przyszłość.

Kolejnym miejscem, do którego udaliśmy się z dziennikarzem był biurowiec Gray Office Park. W tym miejscu mieści się Asseco Business Solutions oraz eLeader. Dobromir Piekarski, prezes eLeader opowiedział o drodze firmy utworzonej „w garażu” do firmy, która jest jednym z liderów w branży aplikacji mobilnych. Mówił dlaczego Lublin wyspecjalizował się właśnie w tym segmencie. Dobromir Piekarski oprowadził nas po firmie oraz zaprowadził na taras widokowy znajdujący się na ostatnim piętrze budynku.

Roadshow_52

– Lublin ma tę przewagę, że miasto nie stoi cały czas w korkach. Dojeżdżam do pracy w 6 minut – mówi Dobromir Piekarski z eLeader.

Przedostatnim punktem na mapie roadshow z Antyweb było spotkanie z jedną z największych firm IT w Lublinie. Piotr Masłowski z Asseco Business Solutions opowiedział, jak doszło do połączenia kilku firm właśnie w Asseco Business Solutions oraz jakie plany na przyszłość ma firma.

Roadshow_77

Piotr Masłowski z Asseco Business Solutions pokazuje najnowsze projekty firmy.

Podsumowaniem spotkania był lunch prasowy z Mariuszem Saganem, dyrektorem Wydziału Strategii i Obsługi Inwestorów Urzędu Miasta Lublin. Dyrektor poruszył wątek powodów powstania Lubelskiej Wyżyny IT, wyjaśnił jak działa ten ekosystem oraz jaka jest w nim rola miasta i jaka jest oferta dla inwestorów chcących inwestować w Lublinie.

Roadshow_81

Dyrektor Mariusz Sagan opowiada dlaczego branża IT jest tak ważna dla Lublina.

 

Czym jest LWIT?

Wydarzenie roadshow z Antyweb to kolejny etap kampanii marketingowej projektu Lubelska Wyżyna IT. Kampania ma na celu pokazać Lublin jako miasto przyjazne dla rozwoju branży IT. Koncepcja projektu LWIT opiera się na tzw. zasadzie potrójnej helisy. Polega na współpracy władz publicznych, środowisk akademickich i przedstawicieli biznesu w celu podniesienia konkurencyjności każdego z podmiotów. Priorytetowym założeniem projektu jest wsparcie lokalnego zaplecza IT. Kampanię promocyjną obsługuje nasza agencja. W ramach działań zajmujemy się tworzeniem tematycznych infografik, obsługujemy profil Lubelskiej Wyżyny IT na Facebook, przygotowujemy stronę internetową, prezentacje multimedialne oraz kampanię billboardową w trzech miastach. 

Zobacz najnowsze nasze infografiki na stronie LWIT. 

/p>