• HOME
  • Portfolio
  • Realizacje
  • Blog
  • Kontakt
  • Facebook – Vena Art
  • Facebook – Dom Produkcyjny Vena Art
  • Facebook – Bene Meritus Terrae Lublinensi
  • Instagram – Vena Art
  • YouTube – Dom Produkcyjny Vena Art
  • LinkedIn – Andrzej Jachim
Vena Art Vena Art
  • HOME
  • Portfolio
  • Realizacje
  • Blog
  • Kontakt
  • Facebook – Vena Art
  • Facebook – Dom Produkcyjny Vena Art
  • Facebook – Bene Meritus Terrae Lublinensi
  • Instagram – Vena Art
  • YouTube – Dom Produkcyjny Vena Art
  • LinkedIn – Andrzej Jachim
Czcionka czy font? Czyli o pozornie małych zmianach, które mają znaczenie
24 czerwca 2020

Czcionka czy font? Czyli o pozornie małych zmianach, które mają znaczenie

  • Serowy product placement w praktyce, czyli „Okrasa łamie przepisy”
  • Czerwony znak zapytania❓ Czy to działa?
Posted by Emilia Sobótka on 24 czerwca 2020 in Prace
Czcionka czy font? Czyli o pozornie małych zmianach, które mają znaczenie

Jak to powiedzieć poprawnie? To, co dla każdego z nas będzie czcionką, grafik nazwie fontem. Z technicznego punktu widzenia ma to duże znaczenie, ale… nie o tym będzie dzisiejszy wpis ☺ Zapraszamy na mały case study: wpływ używanych czcionek na odbiór marki.

Nie tak dawno mieliśmy przyjemność pracować nad liftingiem dla firmy consultingowej PMCG. Naszym zadaniem było opracowanie nowej wersji logotypu firmy: nowoczesnego, bardziej stylowego i lepiej postrzeganego przez odbiorcę. Istotne przy tym zadaniu było to, że nazwa firmy jest akronimem. To stawiało przed nami wyzwanie prezentacji nazwy w taki sposób, by sama w sobie była możliwa do skojarzenia przez klientów.

Zadanie realizowaliśmy śledząc badania nad tym, jak małe i wielkie litery wpływają na postrzeganie marki. Jak się okazuje, to, jak wizualnie odniesiemy się do liternictwa, ma bardzo duże znaczenie na percepcję odbiorcy. Psychologicznie rzecz biorąc, każdy z nas podchodzi dużo przyjaźniej do marek, które wykorzystują w swej wizualizacji małe litery, a jesteśmy mniej ufni względem tych, które posługują się dużymi literami. Z drugiej jednak strony efekt wielkości liter jest łagodzony, kiedy projekt idzie w parze z prostotą.

Złoty środek znaleźliśmy wypracowując nową formę prezentacji nazwy. Pomocne było to, że dotychczasowa nazwa PMG Consulting została zamieniona na bardziej przyjazne PMCG. Efekty możecie zobaczyć poniżej:

  • Porównanie — stare i nowe logo PMCG
  • Nowe logo PMCG
 

Po odświeżeniu logotypu to samo zrobiliśmy z materiałami użytkowymi PMCG, a także stworzyliśmy nową stronę internetową — pmcg.pl

  • Wizytówka PMCG
  • Papier firmowy PMCG
  • Strona internetowa PMCG
 

Nie można przegapić momentu na odświeżenie marki. Najwięksi robią to co kilka lat. Należy pamiętać, że nowocześni jesteśmy tylko przez chwilę. Przez kilka następnych lat podążamy za trendem, a później stajemy się firmą z minionej epoki… lub odświeżamy markę.

Tagi:Internet, lifting, logo, logotyp, nowe logo, nowy logotyp, papier firmowy, pomysł, projekt, projekt graficzny, projektowanie, rebranding, strona internetowa, strona WWW, Vena Art, wizytówka, WWW
Podziel się tym artykułem:
  • 16

Powiązane artykuły

  • Kosmiczna podróż po tajnikach budowania doświadczenia z marką – case study na podstawie projektu (NIE) Z TEJ ZIEMI
    Kosmiczna podróż po tajnikach budowania doświadczenia z marką – case study na podstawie projektu (NIE) Z TEJ ZIEMI
  • Key Account Manager poszukiwany!
    Key Account Manager poszukiwany!
  • Jubileusz 30-lecia Szkół Paderewski / CRH Akademos
    Jubileusz 30-lecia Szkół Paderewski / CRH Akademos
  • Kosmiczna premiera kalendarza BMTL2025 zgromadziła tłumy i urzekła widzów!
    Kosmiczna premiera kalendarza BMTL2025 zgromadziła tłumy i urzekła widzów!

Realizacje

  • Blog
  • Case study
  • Cybersemantyka
  • News
  • Portfolio
  • Prace
  • Ukryte
  • Kreacja
  • Kampanie i działania reklamowe
  • Strony internetowe
  • Social Media / Digital / AI
  • Tożsamość wizualna
  • Materiały filmowe
  • Animacje
  • Działania niestandardowe
  • Prezentacje
  • Opakowania
  • Inne

Najnowsze

  • Kosmiczna podróż po tajnikach budowania doświadczenia z marką – case study na podstawie projektu (NIE) Z TEJ ZIEMI
  • Świecący billboard dla Kochamy Samochody
  • Key Account Manager poszukiwany!
  • Jubileusz 30-lecia Szkół Paderewski / CRH Akademos
  • Reklama, kreacja i marketing wspierane sztuczną inteligencją (AI)

Archiwa

Tagi

  • animacja
  • Bene Meritus Terrae Lublinensi
  • billboard
  • content marketing
  • cyberdesign
  • cybersemantyka
  • dom produkcyjny
  • Dom Produkcyjny Vena Art
  • DPVA
  • event
  • Facebook
  • film
  • Internet
  • kalendarz
  • kampania społeczna
  • komunikacja
  • kreacja
  • making of
  • marketing
  • MON
  • outdoor
  • pomysł
  • PR
  • prasa
  • prezentacja
  • produkcja
  • programowanie
  • projekt
  • projekt graficzny
  • projektowanie
  • radio
  • reklama
  • Sieć
  • SIW
  • SM Ryki
  • social media
  • spot
  • Spółdzielnia Mleczarska Ryki
  • strona internetowa
  • strona WWW
  • TV
  • Vena Art
  • video
  • WWW
  • YouTube
Vena Art
Dom Produkcyjny Vena Art
Bene Meritus Terrae Lublinensi

Vena Art
© 2024 Vena Art | est. 1998
Preferencje prywatności | Polityka prywatności