LAS odkryty przez influencerów

Pojawienie się na rynku nowych projektów zawsze obarczone jest sporym ryzykiem. Świetny produkt, rozeznanie otoczenia konkurencyjnego oraz analizy potrzeb potencjalnych klientów zwiększają szansę zaistnienia nowego biznesu, ale nie gwarantują powodzenia.

Projekt Tematycznego Parku Rozrywki — Las Odkrywców w ubiegłym roku stanął przed takim właśnie wyzwaniem.

Świetny pomysł oparty został m.in. na przybliżeniu dzieciom sensorycznych i naturalnych form zabaw. Żadnych dmuchanych zjeżdżalni, diabelskich młynów, ciuchci obwożących znudzone rodziny. W zamian zaś leśne polany z propozycjami atrakcji, które zapraszają do tworzenia własnych scenariuszy zabaw, skłaniają do współpracy z rówieśnikami, a przy okazji przybliżają tajemnice przyrody, które dzisiaj stały się nieomal wiedzą tajemną.

Czyli, że Las Odkrywców posiadał praktycznie wszystkie atuty, by stać się atrakcyjnym miejscem na rodzinny wypad.

Pozostało tylko jeszcze jedno wyzwanie: jak skutecznie poinformować o tym potencjalnych klientów. Zadanie nie należało do najłatwiejszych, ponieważ na rynku funkcjonuje już od wielu lat kilka dużych dobrze znanych Parków Tematycznych. Są one doskonale rozpoznawalne, a dodatkowo przykładają dużą wagę do bieżących działań promocyjnych.

Las odkrywców — promocja projektu

Vena Art otrzymała więc zadanie wypromowania tego projektu. Pewną przewrotnością było to, że — chcąc zaproponować alternatywne rozwiązanie do spędzania wolnego czasu przy komputerze — nasze działania promocyjne musieliśmy oprzeć o aktywność w Internecie.

Oprócz tradycyjnie podstawowego elementu, jakim jest strona, opracowaliśmy aplikację pozwalającą poruszać się po wirtualnej wersji lasu. Przeprowadziliśmy działania w social mediach, pokazujące zarówno ideę, jak i poszczególne atrakcje. Za pośrednictwem tych działań, dotarliśmy do ponad 3,5 mln odbiorców na Facebooku i Instagramie, 1,5 mln w serwisie YouTube i 5,5 mln wyświetleń w Google Display Network. Ważna w tym przypadku była możliwość dokładnego dopasowania działań do grupy docelowej. Interesowali nas przede wszystkim rodzice posiadający niezbyt duże dzieci i mieszkający w określonej odległości od Lasu Odkrywców — tak, by przyjazd nie stanowił jakiejś karkołomnej wyprawy.

LAS odkryty przez influencerów
Mapa atrakcji Lasu Odkrywców

 

LAS odkryty przez influencerów
Strona główna lasodkrywcow.pl [dostęp: 29 stycznia 2023]

Najbardziej skuteczny kanał komunikacji

Działania te oczywiście spełniły swoją rolę. Najbardziej skutecznym kanałem komunikacji okazali się jednak influencerzy.

Wspólnie z właścicielami Lasu Odkrywców, dobraliśmy influencerów, którzy piszą o swoich dzieciach, ich rozwoju, pasjach itp. Zależało nam jednak, by były to osoby, które ponadto lubią rodzinne wyjazdy.

W konsekwencji wybraliśmy grupę osób, która idealnie pasowała do naszych założeń. Nawiązanie współpracy nie było problemem prawdopodobnie dlatego, że nasz projekt idealnie pasował do ich profili blogów.

Każdy z influencerów miał okazję przyjechać z rodziną do Lasu Odkrywców, by spokojnie oddać się przyjemności odkrywania tajemnic tego miejsca. Sytuacja była o tyle komfortowa, że mieli cały Park Tematyczny tylko dla siebie. Tak więc zarówno dzieci, jak i rodzice, mogli korzystać ze wszystkich atrakcji do woli.

W konsekwencji, powstało dziesięć relacji, które w samych superlatywach mówiły o atrakcyjności i niepowtarzalności miejsca. Co ważne, w materiałach czuło się autentyczność i zaangażowanie. Po prostu rodziny influencerów dobrze się bawiły.

Efekty naprawdę spełniły nasze oczekiwania. Na profilach ilość obserwujących w tym momencie wynosi: Facebook 6 tys., Instagram 3,7 tys.
 

LAS odkryty przez influencerów
Zobacz profil Lasu Odkrywców na Facebooku

 

LAS odkryty przez influencerów
Zobacz profil Lasu Odkrywców na Instagramie

 
Posty influencerów znacznie zwiększyły interakcje na profilach Lasu Odkrywców. Największą ilość reakcji pod postem z Lasu Odkrywców zebrała Mamajastado — 108 tys. wyświetleń i 3,4 tys. polubień pod rolką z wizyty w parku rozrywki.

Widać więc, że przy projektach turystycznych czy wypoczynkowych, odpowiednio dobrana grupa influencerów pozwala na rozpropagowanie projektu skuteczniej niż inne narzędzia. Relacje takie pozwalają znacznie szerzej przedstawić atuty oferty, poza tym są bardziej wiarygodne niż zwykły materiał reklamowy.

Przeczytaj relacje influencerów