Podążając za klientem, czyli Facebook Attribution

Tworzenie reklamy na Facebook’u to z pozoru proste zadanie. Jednak czy aby na pewno tak jest? Podczas wybierania ustawień należy zwrócić uwagę na wiele niuansów, które mają kolosalny wpływ na skuteczność kampanii. Właśnie… skuteczność, to coś co spędza sen z powiek marketingowcom. Bardzo ciężko ją ocenić. Specjaliści z Doliny Krzemowej postanowili zmierzyć się z tym problem. Tym samym na Facebooku pojawiło się nowe narzędzie – Attribution.
Facebook Attribution – co musisz wiedzieć?
Najnowsze udogodnienie oferowane przez popularny serwis jest dostępne dla wszystkich użytkowników całkowicie bezpłatnie. Oczywiście, aby móc z niego korzystać konieczne jest założenie konta w Menagerze Firmy. Przy pomocy Attribution możemy sprawdzić jaki wpływ na ostateczną konwersję miała nasza reklama. Co więcej, informację zwrotną dostaniemy także z postów reklamowych na Instagramie, Messenegrze, a nawet Audience Network. Dodatkowym plusem jest raportowanie cross-device. Pozwala ono na bardzo dokładną analizę całej ścieżki zakupowej klienta. Możemy sprawdzić nawet to, na jakim urządzeniu konsument zapoznał się z naszą reklamą, a na jakim dokonał zakupu.
Źródło: https://www.facebook.com/business/measurement
Dlaczego to narzędzie może pomóc?
Odpowiedź jest prosta. Korzystając z Facebook Attribution możemy w łatwy sposób sprawdzić, co powinniśmy zmienić w swoich komunikatach reklamowych. Niemal zawsze można je w jakiś sposób ulepszyć. Aby nie działać na oślep warto skorzystać z dostępnych narzędzi. Attribution pozwoli nam nie tylko na stworzenie komunikatów, które ostatecznie doprowadzą do konwersji, ale także na pewne oszczędności. Nie będziemy bowiem wydawać dużych budżetów na reklamy, które nie przynosiły nam realnych korzyści.
Na koniec należy sobie jednak zadać pytanie – czy to narzędzie na pewno będzie skuteczne? Niektórzy użytkownicy Facebooka twierdzą, że nie koniecznie, inni są zachwyceni tym pomysłem. Po której stronie jesteście? Czy Facebook Attribution będzie odpowiedzią na potrzeby firm i pomoże w dokładnej analizie drogi zakupowej klientów?