Logo dla Lubelskiego Instytutu Designu
„Wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe, ale nie prostsze” – ten słynny cytat Alberta Einsteina przyświecał nam podczas pracy przy projekcie dla Lubelskiego Instytutu Designu. To właśnie prostota miała być jego głównym wyróżnikiem.
O designie słów kilka…
Design może być rozumiany w różny sposób, jednak najczęściej odnosi się on do wyglądu dzieł sztuki, a także (a może głównie) przedmiotów codziennego użytku. Ich główną cechą oprócz funkcjonalności musi być również nietypowy, estetyczny i przyciągający wzrok wygląd.
Projekt logotypu
Znak graficzny, który przygotowaliśmy dla LID jest akronimem pełnej nazwy Instytutu. Postanowiliśmy nawiązać do podstawowych elementów graficznych, niezbędnych podczas projektowania:
– L- kąta prostego,
– I- odcinka,
– D- łuku pełnego.
Dzięki temu logo jest oryginalne, czytelne i szybko zapada w pamięć.
Niebiesko-błękitna kolorystka znaku odnosi się do siedziby LID, czyli Lubelskiego Parku Naukowo-Technologicznego. W rozwinięciu akronimu zastosowaliśmy kolor czarny. Logo z powodzeniem może być wykorzystywane między innymi na wizytówkach oraz papierze firmowym. Odpowiednia zmiana wielkości znaku nie spowoduje utraty czytelności.
Lubelski Instytut Designu to bardzo znana inicjatywa, nie tylko wśród fanów wzornictwa. LID promuje design, podkreśla jego wpływ na współczesną gospodarkę i szeroko rozumianą innowacyjność, a także tworzy środowisko dla projektantów.