Szybko Zleciało
Case study kampanii teaserowej dla E.Leclerc
Marketing taktyczny? To działa!
Około 150 tys. zarejestrowanych kuponów loteryjnych, 70 publikacji w mediach, ponad 2200 fanów na Facebooku – oto efekty przeprowadzonej przez nas kampanii „Szybko Zleciało”.
16 czerwca dobiegła końca trwająca dziesięć tygodni akcja zrealizowana dla E. Leclerc z okazji 15-lecia obecności marki w Lublinie.
Szybo Zleciało – teaser billlboard
Założenia strategiczne
Kreator: Vena Art – Agencja Marketingu Taktycznego
Klient: lubelski E. Leclerc.
Cele kampanii: rozszerzenie postrzegania marki, otwarcie komunikacyjne na nowe grupy klientów, wsparcie sprzedaży, podkreślenie 15 lecia obecności brandu w Lublinie.
Sposób realizacji: organizacja trzyetapowej kampanii teaserowej połączonej z loterią. Kluczowe fakty o akcji: czas trwania – 10 tygodni, ilość rozstawionych w mieście skrzyń – 10, ilość nagród – 260, wartość nagród: prawie 400 tys. zł .
Przebieg akcji
Akcja teaserowa „Szybko Zleciało” trwała od 21 marca, kiedy to w Lublinie wylądowało 5 tajemniczych skrzyń. Mieszkańcy miasta dopiero po dwóch tygodniach dowiedzieli się, co kryje pierwsza z nich i jaka marka stoi za kampanią. Kolejne 5 skrzyń pojawiło się w Lublinie 4 maja. Loteria „Szybko Zleciało” dobiegła końca 16 czerwca.
Zastosowane narzędzia
Odpowiednio zbudowane napięcie wykorzystaliśmy w fazie sprzedażowej. W trakcie całej akcji zastosowaliśmy koncepcję marketingu taktycznego, która jest znakiem rozpoznawczym agencji Vena Art. Użyliśmy pełnego zestawu narzędzi i środków komunikacji, które dobieraliśmy w zależności od zmian zachodzących w otoczeniu.
ATL
350 tys. osób obejrzało spoty kampanijne w TV Lublin (11 rodzajów spotów, 170 emisji), 26 tys. osób w kinie. 150 tys. wysłuchało ich w radio. Użyliśmy 17 rodzajów bilboardów rozmieszczonych w 82 lokalizacjach. Opublikowaliśmy 22 reklamy prasowe. Zorganizowaliśmy 20 eventów związanych z otwieraniem kolejnych skrzyń oraz losowaniem nagród.
Szybko Zleciało – teaserowy spot TV
Zasady akcji i nagrody
W każdy piątek otwieraliśmy jedną ze skrzyń, a nagroda w niej ukryta trafiała do szczęśliwcy, którego kupon został wylosowany. Klienci wygrali m.in. motorówkę, zestaw Apple, czek na 10 tys. zł, zaproszenie na wycieczkę do Paryża, 4 rowery i kino domowe, 2 skutery Honda, Segway’a, zaproszenie na wycieczkę do parku rozrywki pod Paryżem, tygodniowy wyjazd do spa oraz Renault Clio IV. Aby wziąć udział w loterii należało zrobić zakupy za min. 50 zł w lubelskim hipermarkecie E. Leclerc oraz wypełnić kupon i wrzucić do urny w sklepie. Można go było również zarejestrować na stronie internetowej www.szybko-zlecialo.pl.
We wszystkich losowaniach, obok nagrody głównej, do wygrania było 25 nagród dodatkowych (zmywarki, malaksery, tablety, parowary, grille elektryczne, smartfony, pralki, konsole, rowerki magnetyczne i ekspresy do kawy). To liczba nieprzypadkowa – 15 lat obecności w Lublinie sklepu na Zana i 10 lat sklepu na Turystycznej daje 25.
BTL
W Lublinie rozdystrybuowano ponad 1,6 mln gazetek promocyjnych (co tydzień dopasowywaliśmy geografię dystrybucji do charakteru nagród oraz grup docelowych). Rozesłaliśmy 16 tys. SMS-ów promocyjnych. Przygotowaliśmy także okolicznościowe materiały POS (okolicznościowy wystrój sklepów, specjalne stoiska z nagrodami, instalacja ambientowe, oznakowanie zewnętrzne).
Internet
Wysłaliśmy ponad 81 tys. e-maili promocyjnych. Strona kampanii www.szybko-zlecialo.pl odnotowała 37 tys. odsłon (23 tys. unikalnych użytkowników, 470 subskrybentów). Zbudowaliśmy silną i mocno zaangażowaną społeczność na oficjalnym fan page’u akcji Facebook.com/SzybkoZlecialo (średni zasięg dzienny – ponad 12 tys. osób). Materiały filmowe (26 video), jakie przygotowaliśmy i zamieściliśmy na You Tube, były odtwarzane ponad 58 tys. razy. Banery reklamowe w Google Adwords „zaliczyły” 12 mln wyświetleń.
Szybko Zleciało – facebook fanpage
PR
Wygenerowaliśmy 70 publikacji medialnych w prasie „tradycyjnej” oraz w internecie. Korzystaliśmy z wielu niestandardowych nośników informacji m.in. miniaturowych skrzynek roznoszonych przez animatorki oraz innych gadżetów (np. budziki rozsyłane dziennikarzom).
Szybko Zleciało – gadżety
Efekty
„Szybko Zleciało” to największa kampania reklamowa z elementami ambientu, jaką kiedykolwiek zorganizowano w Lublinie. Na etapie teaserowym udało nam się zaskoczyć wszystkich mieszkańców miasta. Absolutnie nikt nie spodziewał się, że za tajemniczymi skrzyniami rozstawionymi na ulicach może stać E. Leclerc. Poza realizacją celów wizerunkowych bardzo mocno wsparliśmy również sprzedaż. W trakcie trwania akcji Klienci zarejestrowali ogółem ok. 150 tys. kuponów loteryjnych (średnio ok. 15 tys. tygodniowo), w tym ok. 13,5 tys. online (poprzez stronę www.szybko-zlecialo.pl).