Kampania z okazji 90. lecia Spółdzielni Mleczarskiej Ryki

Kampania z okazji 90.lecia Spółdzielni Mleczarskiej Ryki

Ta historia zaczęła się…. 90 lat temu. Wśród  jednych z najczystszych ekologicznie terenów Lubelszczyzny narodziła się idea zawiązania Spółdzielni Mleczarskiej. Gdyby nie ten właśnie pomysł ówczesnych członków Towarzystwa Organizacji Kółek Rolniczych, nie mielibyśmy okazji zrealizować naszej najnowszej produkcji – spotu reklamowego i kampanii promocyjnej dla SM Ryki. Ich głównymi motywami są bogata w zwroty akcji historia zakładu, sery i pasja z jaką powstają ich unikalne receptury.

Jednym z głównych elementów przygotowanej przez nas kampanii jest spot reklamowy. Opowiada on historię wielopokoleniowej rodziny, której w pięknych chwilach codziennego, aktywnego życia towarzyszą wspólne, zdrowe posiłki. Autorem scenariusza do spotu telewizyjnego są Artur Miłkowski i Norbert Rudaś. Scenariusz do jego radiowej wersji wyszedł spod pióra Anny Bełcząckiej i Andrzeja Jachima. Zdjęcia do spotu powstały w Konstancinie – Jeziorna.

Premiera spotu odbyła się podczas specjalnej konferencji prasowej w Warszawie. Nasz wybór padł na gościnne mury Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego. Wybór nie był przypadkowy. To tu oprócz spotu, SM Ryki zaprezentowała swój nowy ser dla aktywnych fizycznie – Rycki Edam Light. Wydarzeniu towarzyszyła również interesująca prelekcja dotycząca zależności pomiędzy dietą, a kondycją człowieka. Autorem prezentacji, która przydać się może nie tylko sportowcom jest ceniony specjalista w dziedzinie żywienia, dr. Inż. Adam Kuzdraliński z Katedry Biotechnologii, Żywienia Człowieka i Towaroznawstwa Żywności Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie.

Oficjalnie, największa kampania reklamowa w historii SM Ryki ruszyła 25 kwietnia. Spoty telewizyjne (30 i 15 – sekundowe oraz 8 – sekundowe billboardy sponsorskie), reklamy w radiu i prasie, kinach, internecie oraz billboardy w największych miastach w Polsce – to w sumie sześć tygodni obecności w mediach ogólnopolskich i lokalnych. Kampanii towarzyszy także nowa strona internetowa SM Ryki (www.smryki.pl) oraz fan page – Era Dobrego Sera.

Opiekę merytoryczną nad projektem sprawuje Andrzej Jachim, koordynatorką kampanii jest Emilia Szuper, o oprawę graficzną dba Bartłomiej Maron, a za analizę, planowanie i zakup mediów odpowiada Aneta Jurczykowska. Ze strony Spółdzielni Mleczarskiej Ryki za nadzór kampanii odpowiedzialni są wiceprezes Grzegorz Kapusta, Patrycjusz Majchrowicz, Jolanta Kaca oraz Zofia Skwarek.

Making of spotu o ryckich serach

Tekst: Jacek Sadowski