Czy wiedzą można zarazić się jak wirusem?
Czy wiedzą można zarazić się jak wirusem?
Wszystko zaczęło się od teasera. Na początku całej kampanii, czyli w październiku 2012 r. na Facebooku pojawił się nowy profil o tajemniczej nazwie “Zarażeni Wiedzą”. W pierwszej fazie na fanpage’u publikowane były interesujące informacje dot. wiedzy, nauki i inteligencji.
Treści “urzędowe” nie muszą być nudne
Z czasem stało się jasne, że cała sprawa dotyczy innego wirusa – wirusa PO KL, czyli Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Program PO KL promowany był przez Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego z ramienia Województwa Lubelskiego. Informacje dotyczące tej inicjatywy przygotowywane były w dość nietuzinkowy sposób – tak, by maksymalnie wykorzystać potencjał i zdolności naszych followersów. Wszystko po to, by pokazywać obszary, które mogą być skutecznie wspierane z wykorzystaniem Funduszy Europejskich.
W ramach kampanii informacyjnej powstał również film, który emitowany był w regionalnych mediach:
Startowaliśmy od zera, przygotowując, wdrażając i analizując przyjętą strategię komunikacji. Ta okazała się strzałem w dziesiątkę, angażując wokół profilu prawie 11 tysięcy fanów z obszaru województwa lubelskiego.
Profil Zarażeni Wiedzą to przykład tego, że informowanie można skutecznie łączyć z zabawą. Siłą rzeczy, z czasem charakter fan page’a Zarażeni Wiedzą nieco się przekształcił, jednak dalej stanowi źródło informacji o najnowszych wydarzeniach związanych z naszym województwem, Funduszami Europejskimi i związanymi z nim konkursami.