Identyfikacja marki Synergia

„Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz” – to jedna z zasad, którą kierujemy się w ramach naszej codziennej pracy projektowej. To samo motto towarzyszy nam podczas opracowania rozwiązań wizualnych dla marek. Zapraszamy na case study dotyczące identyfikacji, które opracowaliśmy dla lubelskiej Kancelarii Doradczej Synergia.

Nadchodzi taki moment, kiedy graficzny sposób prezentacji w identyfikacji wizualnej marki  oraz czas pewnych rozwiązań stron internetowych dobiega końca. Nie inaczej było z identyfikacją wizualną marki Synergia – lubelskiej firmy doradczej, która zajmuje się konsultingiem marketingowym i kreowaniem wizerunku marek.

Poszukiwanie idealnego rozwiązania

Prace zaczęliśmy od przygotowania koncepcji, która w nieoczywisty, ale czytelny sposób nawiązywałaby do koncepcji strategicznej marki. Wykorzystane rozwiązanie ma za zadanie połączyć kilka przekazów, które na pierwszy rzut oka nie mają ze sobą za wiele wspólnego. Pierwszym z nich jest elipsa nieskończoności, która daje nieograniczone możliwości we wspólnym działaniu. Kolejnym skojarzeniem symbolu opisanym za pomocą logotypu jest zbliżenie do znaczka Power off/on, który uwalnia energię w działaniu. Trzecim powiązaniem są kule bilardowe, które przekazując sobie siłę, osiągają w rezultacie konkretny, zamierzony efekt. Nie bez znaczenia był oczywiście dobór właściwego koloru logotypu – użycie pomarańczy uwalnia energię i bardzo dobrze kontrastuje z otoczeniem graficznym.

Opracowany logotyp opisaliśmy szczegółowo w Księdze Znaku, która określa wzorcowe formy użycia logotypu oraz typowe zastosowania związane z jego powielaniem oraz wykorzystywaniem.

Idąc o krok dalej…

Mając już skodyfikowane zasady opisywania i używania logotypu, zajęliśmy się przygotowaniem projektów akcydensów, czyli materiałów poligraficznych, w których zastosowana jest identyfikacja marki. Znalazły się wśród nich wizytówki, projekt firmowego papieru i teczek, zestaw firmowych gadżetów, a także opracowanie materiałów wykorzystywanych w komunikacji elektronicznej – w tym projekty stopki mailowej oraz prezentacja multimedialna.

Najbardziej wymagającym, ale równocześnie ciekawym wyzwaniem okazało się przygotowanie nowej strony internetowej Synergii – niebanalnej, metaforycznej i nowoczesnej, a przy tym jak najbardziej minimalistycznej. Przygotowanie koncepcji, rozrysowanie schematu strony, opracowanie haseł i wyróżników graficznych umożliwiły nam wypracowanie rozwiązania, które wyraźnie odróżnia się od ofert innych firm doradczych funkcjonujących na rynku.

Całość stworzona została od podstaw, by zapewnić indywidualnie dopasowane rozwiązania, przedstawione za pomocą matematycznych symboli, wektorów  i animacji nawiązujących do poruszających się po stole bilardowym bili. I choć od powstania nowej identyfikacji wizualnej oraz strony internetowej minęły już ponad 3 lata, stylistyka, sposób prezentacji treści i wykorzystane efekty w dalszym ciągu budzą zainteresowanie, a przede wszystkim wpisują się w aktualne trendy projektowe.