Kampania zmodyfikowana genetycznie
Kampania zmodyfikowana genetycznie
1 rok, dziesiątki spotkań, setki wysłanych wiadomości, tysiące słów związanych z genetyką. Wszystko po to, aby we wrześniu 2014 roku wprowadzić na rynek nowy produkt. Produkt, który pozwoli każdemu człowiekowi dowiedzieć się o sobie samym dużo więcej, niż było do tej pory możliwe.
VitaGenum czyli geneza zdrowia
VitaGenum to genetyczny start-up z Lublina, owoc współpracy dietetyka dr inż. Tomasza Czerneckiego z genetykiem dr inż. Adamem Kuzdralińskim. Obaj Panowie są naukowcami z ogromną wiedzą i doświadczeniem. W 2014 roku postanowili wprowadzić na rynek narzędzie – badanie genetyczne, które pozwala każdemu człowiekowi sprawdzić naturalne predyspozycje zapisane w jego DNA i zmienić życie na zdrowsze. Badanie można wykonać niemal nie wychodząc z domu. Wystarczy zamówić wybrany pakiet online, odebrać przesyłkę, zarejestrować badanie w Panelu Klienta, pobrać materiał biologiczny, wysłać próbki do laboratorium i odebrać wyniki na anonimowym koncie. Aby świat o tym usłyszał Vena Art zajęła się całą stroną marketingową.
Geneza kampanii
Genetyka jest fascynującą dziedziną nauki, ale jednocześnie trudną i nieodkrytą przez przeciętnego śmiertelnika. Jak zatem mówić o niej, żeby być zrozumianym? Postawiliśmy na content marketing (marketing treści). Wspólnie z VitaGenum tworzymy i wypuszczamy w świat cenne porcje wiedzy mówiące o tym, jak informacje zapisane w genach wpływają na nasze codzienne życie.
Efekt
Strona internetowa oraz sklep VitaGenum. Zobacz online
Panel Klienta: tutaj Klienci VitaGenum zakładają anonimowe konto, na którym zgromadzone są wszystkie wyniki oraz interpretacje wykonanych badań.
Dla ciekawych świata i chcących dowiedzieć się więcej o swoim organizmie stworzony został blog popularnonaukowy ubogacony dedykowanymi ilustracjami.
Fanom zdrowego trybu życia, serwujemy ciekawostki, konkursy oraz możliwość wymiany zdań na fan page’u „Geneza zdrowia”
Opakowanie zestawu do badania zawiera wszystkie potrzebne elementy do pobrania materiału biologicznego i wysłania próbki do laboratorium.
Druki i gadżety, które oprócz promowania produktu mają na celu również dzielenie się wiedzą. Na pendrive znalazły się materiały edukacyjne, takie jak artykuły eksperckie, prezentacje, backgrounder oraz infografiki.
Niestandardowy produkt potrzebuje niestandardowych narzędzi promocji, dlatego zaproponowaliśmy modernistyczną ściankę i trybunkę. Już na pierwszej konferencji spotkały się one ze znakomitym odbiorem.
Infografiki to cenna wiedza, podana w bardzo przystępny sposób. Poruszyliśmy takie obszary jak: genetyka, otyłość, parenting, technologie dla zdrowia, sport.
Zarządzanie projektem: Grzegorz Szczytowski, Anna Rzucidło, Michał Korba
Kreacja: Bartłomiej Maron, Piotr Dziurian, Marcin Kozidrak
IT: Michał Korba
Social Media: Jacek Lipski, Tomasz Krop, Marcin Woźniak
Prace programistyczne: Bartosz Izdebski
Produkcja: Katarzyna Jarosz, Aneta Jurczykowska
Content: VitaGenum (Tomasz Czernecki, Adam Kuzdraliński, Magdalena Adamczyk-Goleń), Vena Art (Jacek Lipski, Michał Korba, Anna Rzucidło, Marcin Woźniak)