Nowe szaty dla Polski - Vena Art

Nowe szaty dla Polski

Nowe szaty dla Polski

 

Vena Art zrealizowała oparty na nietypowym pomyśle spot promujący Polskę w Izraelu. Film reklamowy skierowany do młodych Izraelczyków zrealizowany został w oparciu o autorski pomysł połączenia dwóch równolegle prezentowanych opowieści. Stała trasa turystów z Izraela przybywających do Polski przebiega m.in. przez Auschwitz i Majdanek. Nic dziwnego, że obecny wizerunek naszego kraju w Izraelu nie sprzyja wizytom czysto turystycznym. A przecież mamy tak wiele pięknych miejsc i atrakcji do zaoferowania. Właśnie dlatego na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej podjęliśmy rękawicę. Wyzwanie zaprezentowania Polski wśród młodych Izraelczyków z zupełnie innej niedocenianej, a wręcz nieznanej strony.

 

Zaczynamy od A: analiza grupy docelowej

 

Zadanie postawione w briefie otrzymanym od Polskiej Organizacji Turystycznej mogło zostać potraktowane w sposób schematyczny i tradycyjny. Jednak jak na wiodącą agencję niesieciową przystało zabraliśmy się do sprawy w sposób kreatywny. Jak przygotować ciekawy, świeży i nietypowy (!) film dla młodych ludzi w wieku ok. 17 – 30 lat. Metodycznie rozpoczęliśmy od analizy grupy docelowej, cech charakterystycznych kultury Izraela oraz na kolejnych etapach – konsultacji znawców kraju. Pozwoliło to na określenie stylu, w jakim spot ma ukazywać Polskę.

Nasz kraj oferuje niedostępne w Izraelu tereny zielone, soczyste barwy, błękitne niebo, piękne krajobrazy parków narodowych. Taki obraz silnie kontrastuje z suchym, pustynnym klimatem izraelskim. Dlatego spot został skonstruowany tak, aby kontrast ten uwypuklać.

Wniesienie sprzętu pod Bramę Bolechowicką wymagało wysiłku

Wakacje po Polsku

Głównym wyzwaniem przy tworzeniu scenariusza był jednoznaczny, niekorzystny obecny wizerunek Polski ukształtowany wśród Izraelczyków: Polska to największe miejsce związane z Holocaustem. Traktowana jest jako obowiązkowy przystanek dla młodych ludzi realizowany zgodnie z programem Ministerstwa Edukacji Izraela. Dlatego budowanie koncepcji spotu oparte było na założeniu pokazania Polski jako wypoczynkowego raju. Miejsce na spędzenie wakacji – fajny kierunek turystyczny, interesujący urlopowo, cel kolejnej przyjemnej podróży, wakacji, spotkań z przyjaciółmi.

 

a’la MTV

Biorąc pod uwagę powyższe uwarunkowania i specyfikę grupy docelowej zaproponowaliśmy dynamiczny, kręcony w stylu klipów MTV spot oparty na pokazaniu młodych, radosnych ludzi w ruchu. Założyliśmy odejście od tradycyjnego montażu „widoczków” z kraju. Postawiliśmy na nietypowy dla ukazywania walorów turystycznych sposób podziału klipu na dwie, wyraźnie różniące się między sobą części: izraelską i polską. Część pierwsza to fabuła, kiedy młody Izraelczyk poszukuje swoich przyjaciół świetnie bawiących się w Polsce. Druga kolorowa, nieco bajkowa część to dynamiczna podróż po naszym kraju. Ujęcia te przeplatają się ze zdjęciami pokazującymi młodych ludzi spędzających aktywnie wolny czas.

 

W SPA aż się chciało pracować…

Post it in Poland

Ten nietypowy scenariusz zyskał aprobatę POT również ze względu na zastosowanie przez Venę Art w scenariuszu strategicznej ikony – karteczki. Żółty post it z napisem „POLAND – move Your imagination” stał się charakterystycznym motywem przewodnim kampanii pozwalającym na dowolne wiązanie ze sobą promocji Polski np. spotu w kinach Izraelu z kampanią billboardową. Żółta karteczka stała się symbolem, który umiejętnie wykorzystany będzie stanowił constans w kampaniach. Tego typu łącznik pozwala na zwiększenie zapamiętywalności przekazu.
Dla uzyskania odpowiedniej dynamiki ujęć koniecznych było wykonanie w sumie 17stu ujęć. Pogoda nie sprzyjała realizacji założeń dotyczących słonecznej i pięknej zieleni. Dlatego efekt finalny jest w dużej mierze wynikiem długotrwałego procesu obróbki ujęć i profesjonalnego montażu.:)”

Produkcja: Vena Art

Reżyseria: Dariusz Królikowski

Scenariusz: Marta Tomaszewska

Operatorzy: Adam Szklarek, Roman Piotrowski

Dom produkcyjny: RedIT Production Sp. z o.o.

Muzyka: Artur Giordano

Szczególne podziękowania za współpracę przy realizacji spotu składamy:

Ośrodkowi Jazdy Konnej „SANTOS”

Ul. Cmentarna 2 32-080 Zabierzów (pod Krakowem)

www.ojk-santos.pl

Hotelowi Turówka

Ul. Żeromskiego 1 35-200 Wieliczka

www.turowka.pl

Harris Jazz Piano Bar

Rynek Główny 28 Kraków

www.harris.krakow.pl