Siła grafiki. Jeden obraz może powiedzieć więcej niż dziesiątki słów

Organizacja wydarzeń o charakterze naukowym jest dość dużym wyzwaniem komunikacyjnym. Trudno jest w kilku zdaniach przekazać złożoność tematyki czy też wielość wątków, jakie mają być poruszane na tego typu spotkaniach.
Zamiast tworzyć wielki, nudny elaborat, opisujący wydarzenie, należy spróbować ująć to w sugestywne obrazy. Tak, by zachęcić każdego, bez względu na wiek i poziom wiedzy, do udziału w spotkaniach.
Za przykład niech posłuży przygotowana przez nas reklama Lubelskiego Festiwalu Nauki.
Wielość aspektów nauki. Mentorska pozycja nauczyciela, połączona z partnerskim stosunkiem do ucznia. Fascynacja z odkrywanej wiedzy. To tylko część elementów zawartych w przedstawionej grafice.
Kompozycja oparta jest na dość niecodziennej sytuacji. Bo kto grywa w szachy menzurkami? Nam jednak właśnie o to chodziło, by pokazać, że w nauce niestandardowe podejście oraz przenikanie się dyscyplin to klucz do sukcesu.
Tak więc z pozoru prostej grafice ukryliśmy bardzo rozbudowany przekaz. Uważamy, że takie podejście jest sednem przygotowania dobrej, czyli skutecznej komunikacji.
Reklama nakłaniająca nas do odnajdywania pewnych treści i ich znaczeń zawsze będzie znacznie lepiej zrozumiana i zapamiętana niż standardowy jednoznaczny przekaz.
Nie zapominajmy więc, że siła grafiki jest naprawdę wielka.