PortfolioFilmy reklamowe

Czasem niewidoczni. Zawsze obecni — Ministerstwo Obrony Narodowej

Ten nietypowy spot promujący Wojsko Polskie powstał 9 lat temu (2014) i był preludium do zbliżającej się rocznicy XV-lecia Wojska Polskiego w NATO oraz 10 lat w Unii Europejskiej.

Aby dobrze zrozumieć kontekst tej kampanii oraz jakie były założenia produkcji tego spotu, warto przeczytać artykuł „Czasem niewidoczni. Zawsze obecni”.

Jak wszyscy wiemy, życie bardzo szybko napisało swój scenariusz i potwierdziło stawiane w tej produkcji tezy, a agresja Rosji na Krymie rozwiała wszelkie wątpliwości co do zasadności utrzymywania i rozwijania sił zbrojnych w Polsce.


Paradoks Fermiego to sprzeczność pomiędzy wysokim prawdopodobieństwem istnienia życia pozaziemskiego a brakiem jakichkolwiek na to dowodów. Jednak fakt, że czegoś nie widać, nie znaczy, że to nie istnieje. Tak samo jest z marketingiem. Skuteczny, nie zawsze musi być zauważalny.

Zakres realizacji:

  • Produkcja: Dom Produkcyjny Vena Art
  • Producenci wykonawczy: Andrzej Jachim, Norbert Rudaś
  • Scenariusz: Norbert Rudaś
  • Reżyseria: Norbert Rudaś, Andrzej Jachim
  • Autor zdjęć: Arkadiusz Żyłka
  • Operatorzy kamer: Arkadiusz Żyłka, Grzegorz Filipiak
  • Muzyka i udźwiękowienie: Mariusz Ostański
Web Developer (programista stron, sklepów i aplikacji internetowych) / Mobile App Developer (programista aplikacji mobilnych) / Game Developer (programista gier) oraz Graphic & Web Designer (grafik komputerowy) w jednej osobie. Absolwent m.in. Instytutu Matematyki, Informatyki i Architektury Krajobrazu Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego (KUL) Jana Pawła II w Lublinie. Specjalizuje się w JavaScript, jQuery, AngularJS, Vue.js i innych front-endowych technologiach webowych. Równocześnie rozwija swoje talenty dydaktyczne, prowadząc profesjonalne zajęcia w jednej z ogólnopolskich akademii programowania. Pasjonat gier wideo oraz pisania / czytania książek. Anglojęzyczny licencjonowany pilot wycieczek. Były koszykarz, na co dzień uprawia kalistenikę.