Kampania z Ani Mru Mru

Kampania z Ani Mru Mru

Trudne rozmyślania…

„Na każdego przychodzi czas…” – tak smutny, dorosły człowiek myśli kiedy odchodzi rodzic…

„…?…” – tak myśli zrozpaczony, dorosły człowiek – rodzic kiedy odchodzi dziecko….

„Co mogę zrobić, jak mogę pomóc” – tak myśli dobry człowiek, kiedy widzi cierpiącego po stracie dziecka rodzica…

Takie pytanie zadała sobie grupa dobrych ludzi i odpowiedziała na prośbę Ojca Filipa – założyciela i opiekuna Lubelskiego Hospicjum dla Dzieci im. Małego Księcia. Jego odpowiedź była prosta”:

„Pozwólmy rodzicom cieszyć się każdym dniem kiedy jest jeszcze z nimi dziecko, ulżyjmy dzieciom w cierpieniu, bądźmy kiedy tego potrzebują”.

Ale przecież nie każdy znajdzie w sobie tyle siły żeby zmierzyć się z cierpieniem w bezpośrednim kontakcie, nie każdy pozwoli sobie na kontakt z chorym dzieckiem, na swobodną rozmowę z nim… na proste bycie z nim…

Jest metoda…

Jest jednak jeden prosty sposób, wymagający niewiele… prawie nic… a mogący tak dużo zdziałać, poprawić, odciążyć, ulżyć, pomóc… może czasami uzdrowić… Ten sposób to przekazanie 1% podatku na rzecz Lubelskiego Hospicjum dla Dzieci im. Małego Księcia.

Galeria z realizacji

Mamy sposób, zbieramy więc ekipę, gwiazdy przyszły same…

Kabaret Ani Mru Mru już nie pierwszy raz włącza się w społeczną akcję pomocy chorym dzieciom z Lubelskiego Hospicjum dla Dzieci im. Małego Księcia. Każdy kogo poprosiliśmy o współpracę cieszył się tak jak my – radość z dawania jest bowiem, jak powszechnie wiadomo, większa niż radość z dostawania.

Każdy więc dał to, co miał najlepszego: wiedzę, umiejętności, doświadczenie, pomysły, czas, sprzęt, siłę, energię, chęć do pracy i dobry humor. Bogaci w tak wiele usiedliśmy i zastanowiliśmy się chwilę, potem jeszcze jedną chwilę… Temat bowiem trudny, smutny, w głowach milion pytań: jak to wszystko, czego dotyczy praca Hospicjum, pokazać i nikogo przy tym nie urazić, nie skrzywdzić, nie dotknąć…? Jednocześnie jednak pokazując emocje i chcąc je wzbudzić w odbiorcy filmu reklamowego.

Jest scenariusz…

Scenariusz spotu najpierw zaciekawia widza, potem powoduje uczucie sympatii do bohatera, zaskakuje odbiorcę i jednocześnie przekazuje niezbędne informacje. Celowe zastosowanie mechanizmu huśtawki emocji pozwala nam liczyć na wyróżnienie się spotu spośród innych, a opowiedziana historia powoduje zapamiętanie zarówno całej reklamy jak i jej tematyki i przesłania.

Magia kina

Montujemy… umuzykalniamy… dopieszczamy…

… ale to nie wszystko… trzeba bowiem sprawdzić, czy nasza wspólna praca podoba się innym, a nam pozwala uznać reklamę za skuteczną.

Kiedy pokazywaliśmy spot spotykał się z różnymi reakcjami ludzi, jednakże sumując wszystkie wrażenia udało nam się osiągnąć zamierzony cel – reklama wzbudza emocje, refleksję, zadumę, powoduje że człowiek przystaje na chwilę i zastanawia się nad wartością życia, nad swoją rolą w świecie i wreszcie nad tym czy chce pomóc potrzebującym. Kiedy przychodzi taka refleksja już niedługa droga pozostaje do poczynienia konkretnych kroków.

Oprócz filmu reklamowego emitowanego w regionalnych i ogólnopolskich stacjach telewizyjnych na ulicach Lublina zawisły billboardy.

Realizacja projektu dla Lubelskiego Hospicjum dla Dzieci im. Małego Księcia była dla nas swoistą lekcją, każdy zaczerpnął z niej coś dla siebie… Teraz czas zabrać się za dawanie… rozliczamy 1%!!! Nie tylko za 2009 rok…

Billboardy