Niestandardowa kampania UMCS

Niestandardowa kampania UMCS

Teaserowe billboardy, spoty na You Tube, działania buzz marketingowe to tylko niektóre elementy kampanii przygotowanej przez Vena Art dla największego lubelskiego uniwersytetu.

Idea przekazu

Teleskopy skierowane w niebo, Wielki Wybuch, obraz Vermeera, wiązanie chemiczne, twierdzenie Fermata, rozpadająca się czaszka z szekspirowskim „To be or not to be” spięte w całość konfucjańskim: „Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Zaangażuj mnie, a zrozumiem”.

Ruszyła nowa kampania wizerunkowa UMCS, której celem jest zaszczepienie w młodych ludziach pasji odkrywania świata i pogłębianie jej w ramach studiów oferowanych przez największą lubelską uczelnię.

Wielki Wybuch jako teoria początku stał się pierwszym akordem nowej kampanii skierowanej do przyszłych studentów. Jej celem jest zwrócenie uwagi na podstawową funkcję Uniwersytetu, którą jest zdobywanie i przekazywanie prawdy naukowej. Łacińskie „universitas” to wspólnota uczących i nauczanych, całokształt nauk i umiejętności zgromadzonych w jednym miejscu. Miejscu, które gromadzi ludzi poszukujących prawdy i wiedzy.

Uniwersytet zapraszając do wspólnego poszukiwania odpowiedzi na ważne pytania chce wzbudzić zainteresowanie młodych ludzi i skłonić ich do rozwijania swoich pasji i talentów. Prezentowane elementy kampanii to zakodowane, powiązane z nauką preteksty, za którymi na wyciągnięcie ręki stoi fascynujący świat nauki. Trzeba tylko chcieć zadawać pytania i pragnąć uzyskać odpowiedzi. Zwieńczeniem tej części kampanii będą Drzwi Otwarte UMCS organizowane 16 marca 2

Powyższy billboard, na którym znalazły się koordynaty geograficzne posłużył jako pretekst do zorganizowania flash moba. Bardziej dociekliwi po wpisaniu danych w wyszukiwarkę internetową mogli odkryć, że są to koordynaty UMCS.

Dlaczego kampania teaserowa?

Typowy przekaz reklamowy ginie w zalewie nieistotnych informacji, zwykła reklama nie pobudza do myślenia, jest przyjmowana automatycznie. A chodziło o to, żeby została zauważona, skłoniła do zatrzymania, zastanowienia się. Uniwersytet oferuje młodym ludziom coś naprawdę ważnego, a z konieczności kieruje swój przekaz tymi samymi kanałami co np. reklama rajstop czy jedzenia. Kuriozalność tej sytuacji skłoniła do nietypowych działań, „puszczenia oka” do odbiorców, którzy doceniają, że są traktowani w inteligentny sposób.

 

Realizacja kampanii Drzwi Otwarte UMCS

Pierwsza część kampanii została przeprowadzona na billboardach oraz z użyciem Facebooka i działań buzz marketingowych. W drugiej fazie kampanii przygotowane spoty reklamowe zobaczymy na You Tube, Facebooku, TVP Info Lublin, oraz na ekranach w autobusach MPK. Uzupełnieniem i poszerzeniem zasięgu działań będą reklamy na billboardach, siatce reklamowej na Placu Litewskim oraz plakatach rozmieszczonych w szkołach.

Banery internetowe w ramach kampanii displayowej zostaną wyemitowane na takich portalach m.in. jak: student.lublin.eu, www.centrum.fm, chatkazaka.pl, kultura.lublin.eu, kierunki.perspektywy.pl, uczelnie.net, kierunki.net, studia.net, edukacja.net, dlastudenta.pl, dlamaturzysty.pl oraz oczywiście na stronach UMCS. Informacje o Drzwiach Otwartych usłyszymy również w Radiu Centrum oraz Free gdzie łącznie zostanie wyemitowanych 120 spotów.

Projekty billboardów i materiałów graficznych: Bartek Maron
Flash mob: Ania Rzucidło, Norbert Rudaś
Spoty reklamowe: Scenariusz: Andrzej Jachim, Paweł Wierzchowskiv
Montaż: Paweł Wierzchowski
Reżyseria: Andrzej Jachim
Zdjęcia: MovingImages, CLIPAREA, Vision008
Animacje i banery internetowe: Bartek Maron
Kompozytor muzyki: Per Axel Kihlborg, Erik David Gamans
Tytuł utworu: Album: Vol 66 Montage Worthy Piano Thingys
Materiały PR: Norbert Rudaś