Produkcja z Johny’m Depp’em w tle

Produkcja z Johny’m Depp’em w tle

„Wehikuł czasu” to dzieło zespołu z Vena Art, które w zaledwie kilkadziesiąt sekund oddaje klimat powyżej opisanej koncepcji. Plan zdjęciowy trwał dwa dni i pochłonął ponad osiemnaście godzin wzmożonej pracy realizatorów. Zdjęcia kręcone były w pomieszczeniach Biblioteki im. Hieronima Łopacińskiego, w Browarze „Perła”, w zaułkach starego miasta i we wspomnianej już Piwnicy pod Fortuną. Pierwszy raz w naszej produkcji użyliśmy kamery RED, aby jakość spotu reklamowego utrzymać na najwyższym możliwym poziomie, a także ze względu na rozbudowaną postprodukcję. Wiele scen zostało zrealizowanych z użyciem techniki green box, aby umożliwić wkopiowanie elementów trudnych do uzyskania na planie. Technika zdjęciowa i oświetleniowa wykorzystana przy produkcji pozwoliła na uzyskanie efektu taśmy filmowej z dużą plastyką obrazu i małą głębią ostrości.

Scenografia

Wnętrza zostały przystosowane tak by podkreślić inspiracyjny charakter dziedzictwa i jego wpływ na obecny kształt miasta, co było motywem przewodnim tejże produkcji. Dzięki wielodniowym przygotowaniom i dbałości o każdy detal (budowanie elementów scenografii, bardzo starannie dobrane rekwizyty, konsultacja zachowań oraz strojów aktorów ze specjalistami w poszczególnych dziedzinach), udało zbliżyć się do atmosfery panującej w prezentowanych scenach z przeszłości.

Postprodukcja

W procesie postprodukcji w wielu ujęciach zastosowano compositing m.in. usunięto zbędne elementy, takie jak wystające rury, tablice informacyjne, dodawano meble, ściany i książki, w niektórych scenach można oglądać wkopiowane animacje (2D i 3D) takie jak np. opadający pył, pojawiające się na ścianach ruchome freski, czy przesuwające się drzwi prowadzące do innego wymiaru historii.

Zdjęcia z postprodukcji “Przed” i “Po” wybarwieniu

Przykład compositingu – spot „Wehikuł Czasu”

W spocie słyszymy głos znanego lektora – Daniela Kondraciuka, natomiast oprawą muzyczną zajął się Piotr Bańka – kompozytor muzyki instrumentalnej, filmowej i teatralnej, który przygotował dedykowaną do spotu wersję utworu „Quod Tu Es Fui”. Sound design to efekt współpracy Vena Art i Efektury. Inne ważne zagadnienie postprodukcyjne to korekcja koloru obrazu, nad którą spędziliśmy wiele godzin, aby uzyskać nasycony mistycyzmem nastrój opowieści.

Z Johnym Depp’em w tle

W procesie postprodukcji w wielu ujęciach zastosowano compositing m.in. usunięto zbędne elementy, takie jak wystające rury, tablice informacyjne, dodawano meble, ściany i książki, w niektórych scenach można oglądać wkopiowane animacje (2D i 3D) takie jak np. opadający pył, pojawiające się na ścianach ruchome freski, czy przesuwające się drzwi prowadzące do innego wymiaru historii.

Zapraszamy również do obejrzenia fotoreportażu z tej produkcji

Produkcja: Dom produkcyjny Vena Art
Producent: Andrzej Jachim
Scenariusz i reżyseria: Andrzej Jachim, Norbert Rudaś
Zdjęcia: Arkadiusz Żyłka
Montaż: Paweł Wierzchowski
Asystent kamery: Bartek Herman
Asystent operatora: Grzegorz Filipiak
Kompozytor muzyki: Piotr Bańka
Tytuł utworu: Quod Tu Es Fui
Wykonawcy muzyki: Akademicki Chór Politechniki Lubelskiej
Aneta Tor – partie solowe
Lektor: Daniel Kondraciuk
Mastering i sound design: Efektura
Oświetlenie: Przemysław Brynkiewicz, Tomasz Kowalski
Wózkarz: Łukasz Telus
Kierownik planu: Michał Korba
Scenografia: Ania Rzucidło, Joanna Lecka
Oświetlenie: Przemysław Brynkiewicz, Tomasz Kowalski
Wózkarz: Łukasz Telus
Kierownik planu: Michał Korba
VFX: Michał Skuła, Piotr „Wata” Waszczyński
FX: Ania Rzucidło, Bartek Kurys, Krzysztof Laskowski
Korekcja barwna: Arkadiusz Żyłka
Przedstawiciele klienta:
Agnieszka Wiechnik, Daniel Grzeszczuk, Anna Dragan
Wystąpili:
Mateusz Wądrzyk (bohater)
Nikodem Piwowarski (piwowar, bibliotekarz)
Michał Korba (chasyd)
Ola Jachim (dziecko 1)
Maks Szczytowski (dziecko 2)
Szczególne podziękowania dla:
Browaru Perła za udostępnienie pomieszczeń do zdjęć
Firmy AB TRANS za szczególną pomoc oraz profesjonalne podejście do realizacji zlecenia