Najlepsze reklamy społeczne!

Norbert Rudaś, Key Account Manager
Andrzej Jachim, Dyrektor ds. Strategii

Najlepsze reklamy społeczne!

2007-09-02

Reklama pt. „Piłkarskie Nadzieje” zrealizowana przez Vena Art. w tym roku weźmie udział w przeglądzie najlepszych reklam społecznych, organizowanym przez Stowarzyszenie na rzecz FIP (Forum Inicjatyw Pozarządowych). Spot reklamowy „Piłkarskie Nadzieje” został zaproszony na pokazy w Gdańsku (28 czerwca) i Warszawie (13 września). Spot dla stowarzyszenia „Piłkarskie Nadzieje – Motor Lublin” został zrealizowany nieodpłatnie. Zdjęcia zrealizowano w Lublinie na hali Globus oraz na ul. Narutowicza.

Vena Art raz w roku nieodpłatnie przygotowuje kompleksową kampanię dla organizacji pożytku publicznego. W ostatnich dwóch latach współpracowała z Bractwem Miłosierdzia im. św. Brata Alberta w Lublinie.W tym roku agencja postanowiła wesprzeć dwie organizacje. Wyróżniony film można m.in. obejrzeć na serwisie YouTube.

W trakcie przeglądu zostanie pokazany również spot przygotowany w ubiegłym roku dla Bractwa Miłosierdzia im. św. Brata Alberta

Piłkarskie Nadzieje – case study

Stowarzyszenie „Piłkarskie Nadzieje” powstało w 2007 roku, by wspierać utalentowaną młodzież działającą przy klubie piłkarskim Motor Lublin. Kilka miesięcy po rozpoczęciu działalności organizacja rozpoczęła przygotowania do kampanii społecznej związanej z odpisem 1 % podatku. Wsparcia udzieliła Vena Art, która co roku angażuje się w działalność charytatywną. Z uwagi na specyfikę stowarzyszenia, kampania społeczna stała się jednocześnie narzędziem budowania marki nowej organizacji. Przekaz reklamowy został skierowany do dwóch grup docelowych. Jego odbiorcami byli rodzice, którym pokazano atrakcyjną alternatywę na organizowanie czasu wolnego i rozwijanie talentu dzieci oraz pasjonatów piłki nożnej z terenu województwa lubelskiego.Naszym pomysłem na pokazanie działalności stowarzyszenia było przedstawienie sportu jako alternatywy dla zagrożenia dzieci kontaktem z używkami.Kształtowanie charakteru poprzez sport to temat dość często wykorzystywany. Zmieniliśmy jednak konwencję przedstawienia tego zagadnienia. Reklama telewizyjna nawiązywała stylistyką do reklam z udziałem najlepszych sportowców, gwiazd piłki nożnej. W ten sposób chcieliśmy wskazać nie tylko problem społeczny, ale też pokazać w atrakcyjny sposób potencjał drzemiący w utalentowanej młodzieży.

Klatki z filmu

Wybraliśmy rozwiązanie oparte przede wszystkim na marketingu wirusowym w sieci internet. Głównym narzędziem stał się film reklamowy „Piłkarskie Nadzieje”. Zgodnie z przyjętą strategią, jego pełna wersja 45-sekundowa była dostępna wyłącznie w internecie, na serwisie YouTube oraz portalach związanych z piłką nożną. Skrócona wersja 30-sekundowa została wyemitowana na antenie TVP 3 Lublin. Ten sam spot w wersji 15 i 30 sekund pojawił się na ekranach w lubelskich centrach handlowych. Film przygotowano w formacie umożliwiającym przesyłanie go znajomym za pośrednictwem telefonów komórkowych. W ciągu 3 miesięcy tylko na serwisie YouTube film obejrzało ponad 7500 osób.
Kampanię internetową wsparły billboardy, materiały BTL oraz działania z zakresu Public Relations.