Droga „do zwycięstwa”

Droga „do zwycięstwa”

Rodzi się koncepcja…

Kilka miesięcy przed premierą kalendarza, w szeregach Vena Art tworzony jest zespół odpowiedzialny za jego produkcję, w skład, którego wchodzi: Kierownik zespołu, nadzorujący całość prac, Dyrektor Artystyczny, odpowiedzialny za stworzenie koncepcji, czuwanie nad odpowiednim wykonaniem zdjęć i za cały projekt graficzny, producent, wizażystka wraz z zespołem wspomagającym oraz fotograf. Cały proces zaczyna się od koncepcji, dopiero po jej zaakceptowaniu rusza cała machina. Tworzone są referencyjne szkice, powstają zdjęcia próbne zawodniczek, które pomagają w przyporządkowaniu ich do poszczególnych zdjęć, gromadzone są stroje, dodatki i potrzebne akcesoria. Przygotowania do trzech dni sesji zdjęciowej potrafią trwać dwa miesiące, a same zdjęcia to dopiero baza wyjściowa do prac graficznych. Co będzie motywem przewodnim w tym roku? Byli klienci firmy SAFO, były produkty Asseco BS – sponsora drużyny, więc może pokazać zawodniczki w ich żywiole? Piłka ręczna to jedna z najbardziej kontaktowych dyscyplin, wymagająca ogromnej siły fizycznej, determinacji i energii. Zrodził się więc pomysł, aby kolejne karty kalendarza obrazowały cechy trzynastokrotnych Mistrzyń Polski, które doprowadziły je „do zwycięstwa”.

Z pazurem…

Na boisku dziewczyny są dzielnymi wojowniczkami, gotowymi podjąć każde wyzwanie. Silne, pewne siebie…ale jednak kobiece. Konfrontacja waleczności i kobiecości zaowocowała ciekawymi kreacjami na poszczególnych kartach kalendarza.

Metamorfozy…

Produkcja kalendarza z SPR Asseco BS to już wydarzenie medialne, opisują je gazety, portale internetowe, a w tym roku dodatkowo sesję zdjęciową w studio śledziła ekipa z TVP Lublin. Owocem jej prac będzie reportaż z tego wydarzenia emitowany bliżej daty oficjalnej premiery Kalendarza „Do Zwycięstwa”. Panowie z ekipy zaglądali wszędzie: do garderoby, pudełek po butach, śledzili ruchy pędzla wizażystki, nic nie dało się ukryć. W czasie charakteryzacji, podczas zdjęć, po ich zakończeniu Tomasz Jasina przeprowadzał wywiady z zawodniczkami…tu sprawdzała się ich inna cecha – podzielność uwagi.

Z kamerą wśród…

Produkcja kalendarza z SPR Asseco BS to już wydarzenie medialne, opisują je gazety, portale internetowe, a w tym roku dodatkowo sesję zdjęciową w studio śledziła ekipa z TVP Lublin. Owocem jej prac będzie reportaż z tego wydarzenia emitowany bliżej daty oficjalnej premiery Kalendarza „Do Zwycięstwa”. Panowie z ekipy zaglądali wszędzie: do garderoby, pudełek po butach, śledzili ruchy pędzla wizażystki, nic nie dało się ukryć. W czasie charakteryzacji, podczas zdjęć, po ich zakończeniu Tomasz Jasina przeprowadzał wywiady z zawodniczkami…tu sprawdzała się ich inna cecha – podzielność uwagi.

Metamorfozy modelek

Dni i noce

Tyle mniej więcej czasu poświęcał Mariusz Jurkowski – Dyrektor Artystyczny Vena Art, żebyśmy mogli zobaczyć efekt końcowy. Zdjęcia zrobione w studio to baza wyjściowa do dalszej pracy, pozostawało więc dopełnić całość, a to najbardziej pracochłonna część przygotowań kalendarza. Każda karta obrazuje jedną z cech, którymi charakteryzują się zawodniczki, tła – modelowane w 3D, muszą więc być spójne z postaciami i poszczególnymi cechami.
Vena Art już od lat słynie z produkcji podobnych projektów.

Karty kalendarza

Anno Domini 2009…

Pierwsze egzemplarze, oczekiwanego z niecierpliwością przez kibiców, media i same zawodniczki kalendarza „wyszły spod igły” 19 grudnia.

Etapy powstawania karty

Produkcja: Vena Art Sp. z o.o.
Dyrektor Artystyczny: Mariusz Jurkowski
Producent: Anna Rzucidło
Wizaż: Edyta Błaszczak
Fotografie: Wiesław Małachowski
Zespół charakteryzatorski: Patrycja Górska, Justyna Binienda, Agata Borsuk, Anna Poniewozik
Szczególne podziękowania za współpracę przy produkcji kalendarza składamy:
Sklepowi ADRENALINE NIKE, CHR Plaza, Lublin, ul. Lipowa 13
Sklepowi obuwniczemu DANIJA,CHR Plaza, Lublin, ul. Lipowa 13
Sklepowi obuwniczemu ALDO, CHR Plaza, Lublin, ul. Lipowa 13
Hurtowni i sklepowi indyjskiemu INDIA, Lublin, ul. Jasna 7