Najciekawsze w 2020 r., czyli o projektach, które zdefiniowały venowy rok w pandemii - Vena Art

Najciekawsze w 2020 r., czyli o projektach, które zdefiniowały venowy rok w pandemii

Rok 2020, z wiadomych przyczyn, pozostanie w pamięci na długo. Dla nas w sposób osobliwy zapisał się również ze względu na obfitość ciekawych projektów. Czytajcie dalej, by poznać 12 najbardziej interesujących wydarzeń minionego roku w naszej agencyjnej codzienności.

1. „Buszując w głowie” — XV Kalendarz Bene Meritus Terrae Lublinensi

To wydanie (a było ich już 15) od samego początku łamało dotyczasową konwencję. Wszystko dzięki niezwykłym fotografiom Pawła Bajewa, którego dzieła nadały kalendarzowi wyjątkowy charakter. Z perspektywy czasu widzimy, że XV edycja kalendarza o nazwie „Buszując w głowie” zadziwiająco trafnie wkomponowała się w nową abstrakcyjną rzeczywistość. Cóż, w 2021 roku jesteśmy bardziej ostrożni i przekazujemy Wam mnóstwo optymizmu na każdy miesiąc.

„Buszując w głowie” — XV Kalendarz Bene Meritus Terrae Lublinensi„Buszując w głowie” — XV Kalendarz Bene Meritus Terrae Lublinensi„Buszując w głowie” — XV Kalendarz Bene Meritus Terrae Lublinensi

Więcej na temat kalendarza BMTL:

Link zewnętrznyartykuł „Buszując w głowie – XV gala Bene Meritus Terrae Lublinensi”

2. Cybersemantyka, czyli język wpisany w praktykę komunikacji w Internecie

Jakby o tym nie pisać, cybersemantyka to zagadnienie, którym zdecydowanie możemy się pochwalić! W 2020 r. zaprezentowaliśmy światu całkiem nowe spojrzenie na użycie języka w praktyce e-komunikacji.

W 2020 r. zaprezentowaliśmy światu całkiem nowe spojrzenie na użycie języka w praktyce e-komunikacji, które pozwala na rozwój niezauważanych dotąd możliwości kształtowania percepcji odbiorców komunikatów.

Pozwala ono na rozwój niezauważanych dotąd możliwości kształtowania percepcji odbiorców komunikatów.

To wielki krok milowy w komunikacji reklamowej! Cybersamantyka to nasze pionierskie przedsięwzięcie (rozwijane wspólnie z dr. Jakubem Spyrą), które, razem z content marketingiem i storytellingiem, tworzy fundament owocnej e-komunikacji (i nie tylko!).

Cybersemantyka, czyli język wpisany w praktykę komunikacji w InternecieCybersemantyka, czyli język wpisany w praktykę komunikacji w Internecie

Więcej na temat cybersemantyki:

Link zewnętrznyartykuł „Język pandemii to język cyberprzestrzeni”
Link zewnętrznyartykuł „Cybersemantyka — brakujące ogniwo komunikacji”
Link zewnętrznyartykuł „Dyktatura Internetu”

3. „Okrasa łamie przepisy”, czyli serowy product placement

Jak wypromować brand w sposób „zauważalnie neutralny”? Badania psychologiczne wskazują, że nasza świadomość utrwala znane obrazy za pomocą efektu torowania. To oznacza, że widziane wcześniej produkty wybierzemy w sytuacji zakupowej chętniej niż inne. Teorię przełożyliśmy na praktykę, a tym samym dobre sery (ze Spółdzielni Mleczarskiej Ryki, oczywiście!) naturalnie wpisały się w narrację programów kulinarnych Karola Okrasy. Razem z Klientem i ekipą filmową programu odwiedziliśmy malownicze zakątki Polski i zaznaliśmy wakacyjnych aktywności (były kajaki i loty balonem połączone z gotowaniem), które stały się inspiracją w przygotowaniu apetycznych potraw.

„Okrasa łamie przepisy” — czyli serowy product placement„Okrasa łamie przepisy” — czyli serowy product placement
„Okrasa łamie przepisy” — czyli serowy product placement„Okrasa łamie przepisy” — czyli serowy product placement

Więcej na temat product placement serów z Ryk:

Link zewnętrznyartykuł „Serowy product placement w praktyce, czyli «Okrasa łamie przepisy»”

4. „Odkrywanie leśnych tajemnic”, czyli Krystyna Czubówna w roli głównej!

To przykład kampanii, która w nienachalny sposób trafiła do odbiorców. Unikatowa mieszanka w postaci przyrody + fenomenalne ujęcia lasów + Krystyna Czubówna, czyli polski David Attenborough w spódnicy.

Unikatowa mieszanka w postaci przyrody + fenomenalne ujęcia lasów + Krystyna Czubówna, czyli polski David Attenborough w spódnicy – oto nasz przepis na przykucie uwagi widzów i nastawienie ich pozytywnie do odbieranych treści.

Oto nasz przepis na przykucie uwagi widzów i nastawienie ich pozytywnie do odbieranych treści.

Tylko dojrzały i pewny swoich produktów Klient może pozwolić sobie na takie uczczenie jubileuszu 30-lecia swojej istnienia. Filmy Pol-Skone, bo o nim mowa, od oficjalnej premiery w światowym dniu drzewa obejrzało już ponad 700 tys. widzów. Ich wirusowy potencjał sytuuje serię wysoko wśród stworzonych przez nas evergreenów. Bo one — podobnie jak drzewa — nigdy nie przestają rosnąć!

Więcej o cyklu „Odkrywanie leśnych tajemnic”:

Link zewnętrznyartykuł „Odkrywamy leśne tajemnice — czyta Krystyna Czubówna!”

5. „Enigma. Mamy nowiny” podbija Europę!

Promocja filmu Enigma. Mamy nowiny w EuropieW 2019 miał swoją premierę wyprodukowany przez nas dla Fundacji Arma Civitatis film dokumentalny „Enigma. Mamy nowiny”. Jednak wkład polskich kryptologów w łamanie szyfru Enigmy od dziesiątek lat budzi kontrowersje i w kulturze zachodniej jest praktycznie nieznany i pomijany. Dlatego zapadła decyzja, by to zmienić i niezbędna była promocja nowo ujawnionych faktów przedstawionych w filmie w szerszym, europejskim kontekście. W efekcie 3-miesięcznej kampanii za granicą, w której wykorzystaliśmy media społecznościowe (YouTube oraz Facebook), a także Google Ads, wyemitowaliśmy kilkanaście milionów zaproszeń do obejrzenia dokumentu na kanale YouTube. Wszystkie wersje językowe filmu obejrzało ponad 600 000 osób!

Więcej na temat dokumentu o Enigmie:

Link zewnętrznyartykuł „Enigma. Mamy nowiny”
Link zewnętrznyartykuł „Promocja filmu «Enigma. Mamy nowiny» w Europie”
Link zewnętrznyportfolio „Enigma. Mamy nowiny — Arma Civitatis”
Link zewnętrznyartykuł PAP MediaRoom „Wspólne łamanie Enigmy”

6. Wspieramy debiut polskiej sztucznej kości

Bogate doświadczenie we współpracy z firmami farmaceutycznych okazało się pomocne w pracy dla Medical Inventi — firmy biotechnologicznej z Lublina.

Sztuczna kość FlexiOss® — efekt kilkunastoletnich prac lubelskich naukowców — wyruszyła na podbój rynku! W tym procesie nasz udział to wsparcie w zakresie budowania tożsamości brandu oraz strategia i taktyka komunikacji, które przełożyliśmy na narzędzia takie jak opakowanie produktowe, prezentacje, stronę www, katalogi, a także na aktywność w działaniach PR. To dla nas duma i przywilej, że możemy pracować nad promocją globalnego produktu, który powstał na Lubelszczyźnie. Tym bardziej, że jego misją jest poprawa jakości ludzkiego życia.

Wspieramy debiut polskiej sztucznej kościWspieramy debiut polskiej sztucznej kości

7. Nowa ewangelia języka Internetu

Nowa ewangelia języka Internetu

„Tnie ludzką świadomość jak brzytwa, wydziera z ludzi najgłębiej skrywane emocje, demoluje przekonania, a ich konsumenckie postawy lepi jak plastelinę…”

O czym mowa?

W październiku nasz artykuł o cybersemantyce był jednym z tematów przewodnich w Marketerze+.

Jeśli chcielibyście zajrzeć do tej biblii neuromarketingowców, odsyłamy do artykułu „O cybersemantyce w Marketerze+”.

8. Niespotykanie skuteczna strategia dla 1%!

Ponad 450 tys. zł więcej w ciągu minionych dwóch lat trafiło na rzecz pomocy podopiecznym Hospicjum im. Małego Księcia w Lublinie. To efekt wdrożenia strategii piwotowej w kampanii pozyskującej 1% podatku.

Działania w ramach akcji „O jednym, co daje wiele” bazowały na dotychczasowym wektorze, ale skierowanym w innym kierunku, który odróżnił je od podobnych kampanii.

O jednym, co daje wieleDziałania w ramach akcji „O jednym, co daje wiele” bazowały na dotychczasowym wektorze, ale skierowanym w innym kierunku, który odróżnił je od podobnych kampanii. Tym razem nie prosiliśmy o wsparcie, a dawaliśmy! Fundamentem kampanii była alegoryczna bajka czytana przez Magdalenę Różczkę, a także jej adaptacje w postaci książki i filmu. W podziękowaniu za gorące serca, dotychczasowi darczyńcy zostali obdarowani materiałami, które uczą empatii i są pretekstem do rozmawiania z dziećmi na ważne i trudne tematy.

Więcej na ten temat:

Link zewnętrznyartykuł „O jednym co daje wiele”
Link zewnętrznyanimacja „O jednym co daje wiele”

9. Kowale na wyciągnięcie… telefonu!

W czasach lockdownu technologie wkroczyły w naszą codzienność ze zdwojoną siłą. Stało się to siłą sprawczą przygotowania aplikacji mobilnej typu PWA dla GOK Wojciechów, która wykorzystuje funkcjonalność przeglądarki internetowej i intuicyjność mobilnych aplikacji natywnych. Co oferuje ta aplikacja mobilna? Przede wszystkim mnóstwo informacji o malowniczej miejscowości Wojciechów i jej atrakcjach. Znajdziecie w niej, przygotowany za pomocą skanowania laserowego, hiperrealistyczny spacer po Muzeum Kowalstwa, rozwiążecie związany z tym miejscem quiz. Obejrzycie też specjalnie opracowane filmy, a wśród nich — impresję z potężną dawką wiedzy o kowalstwie artystycznym oraz unikatowe informacje o zamieszkujących niegdyś Lubelszczyznę arianach.

Kowale na wyciągnięcie... telefonu!Kowale na wyciągnięcie... telefonu!

Więcej na ten temat:

Link zewnętrznyaplikacja mobilna GOK Wojciechów

10. Pozostajemy w łączności!

Pokazać coś trudnego do pokazania — to dopiero wyzwanie! Jednak specjalizacja w niszowych branżach i podejmowanie nieszablonowych zadań to od lat specyfika działania naszej firmy.

Tym razem podjęliśmy się stworzenia opowieści o systemach łączności wytwarzanych przez firmę zbrojeniową Transbit.

Specjalizacja w niszowych branżach i podejmowanie nieszablonowych zadań to od lat specyfika działania naszej firmy.

Pierwszy z serii filmów to ciekawie rozwiązana animacja, które w dużej mierze wykorzystuje technikę modelowania i animacji 3D. Jesteście ciekawi, co z tego wyszło? Nie pozostaje nic innego, jak tylko czekać na oficjalną premierę, o której z pewnością Was powiadomimy.

Pozostajemy w łączności!

11. Promujemy żywność o prostym składzie — „Jedz naturalne”

Sami siebie możemy oszukać, ale neuronauka wyraźnie pokazuje, że naturalne reakcje organizmu są nie do podrobienia! Z taką dewizą podeszliśmy do przygotowania nowej linii produktów dla Spółdzielni Mleczarskiej Ryki. Zaczęło się od „ubrania” serii nowych produktów i stworzenie koncepcji brandu, a następnie realizacji badań biomarketingowych. Te zdecydowanie potwierdziły niezawodność intuicji naszego Klienta co do koncepcji nowego produktu. W efekcie współpracy do portfolio produktów SM Ryki dołączyły wyjątkowe sery „Jedz naturalne” o prostym składzie, w wyjątkowych opakowaniach flowpack z efektem paper touch. Debiutowi towarzyszyła ogólnopolska kampania internetowa oraz kampania sponsorska w TV.

12. Projekt Unicorn Hub

Od kilku lat współpracujemy z Unicorn Hub — jedną z najskuteczniejszych w Polsce platform inkubacyjnych dla startupów. Eksperci z Vena Art, która jest stałym partnerem projektu, odpowiadają za budowanie tożsamości brandów i identyfikację wizualną inkubowanych przedsiębiorstw. Tylko w minionym roku wspomogliśmy ponad 40 projektów z różnych sektorów! Trzymamy kciuki, by unikatowość pomysłów, wzmocniona przez nasze wsparcie koncepcyjne, zaowocowała pojawieniem się polskiego „jednorożca”.

Projekt Unicorn Hub

W 2020 roku, pomimo huśtawki zdarzeń, kilkumiesięcznej pracy zdalnej oraz utrudnień „zatrzymanej rzeczywistości”, w Vena Art działo się naprawdę dużo! Pandemia obudziła w nas nowe pokłady elastyczności, empatii i szybkiego reagowania na zmiany. Marketingowo miniony rok możemy zapisać jako marketing taktyczny w najczystszej postaci.